Anketa:
Moto Katalóg - Ducati Multistrada 950 2017
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Ducati Multistrada 950 2017:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Ducati |
Model: | Multistrada 950 |
Rok: | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 937 ccm |
Max. výkon: | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 96.2 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12,6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 205 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg |
Výška sedla: | 840 mm |
Rázvor: | 1594 mm |
Dĺžka: | 2280 mm |
Šírka: | 995 mm |
Výška: | 1470 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km |
Servisný interval: | 15 000 |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Iná výbava: | 12V zásuvka |
Poznámka: | |
Cena 9/2017: 12 490 eur Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám) |
- NOVÉ Porovnaj 'Ducati Multistrada 950' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Ducati Multistrada 950' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Ducati Multistrada 950 2017' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Ducati Multistrada 950' na www.google.com

Ducati Multistrada 950 vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!