Anketa:
Moto Katalóg - BMW F 850 GS 2018
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
BMW F 850 GS 2018:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | F 850 GS |
Rok: | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 204 mm |
Zdvih vzadu: | 219 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg |
Výška sedla: | 860 mm |
Rázvor: | 1593 mm |
Dĺžka: | 2305 mm |
Šírka: | 922 mm |
Výška: | 1350 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s |
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km |
Servisný interval: | 10 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok |
LED smerovky: | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok |
Iná výbava: | USD vidlica |
Poznámka: | |
Cena 10/2018: od 11 150 eur |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW F 850 GS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW F 850 GS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW F 850 GS 2018' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW F 850 GS' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!