ISSN 1336-6491 | Online: 1234 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12379)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Adresár Moto firiem

CFMOTO Zvolen

CFMOTO Zvolen

Web stránka: http://cfmotozvolen.sk
E-mail: cfmotozvolen@kravec.sk

Sme rodinná firma Kravec, s.r.o, ktorá pôsobí na trhu už od roku 2001. Spočiatku sme sa orientovali na predaj malotraktorov, poľnohospodárskej, záhradnej a komunálnej techniky.
V roku 2014 sme pribrali do svojho portfólia aj štvorkolky renomovanej značky CF MOTO, ktorá patrí medzi top ATV značky na Slovensku aj v Českej repubike. Vďaka špecializácii na značku CF MOTO sme si postupne vybudovali stabilnú základňu klientov, ktorým poskytujeme kvalitnú podporu ako aj predpredajný, záručný aj pozáručný servis.

V našej novootvorenej značkovej predajni, ktorá patrí medzi najväčšie na Slovensku vždy nájdete aktuálne novinky štvorkoliek aj motocyklov z dielne CF MOTO ako aj detské štvorkolky značky KAYO. Ak ešte neviete, ktorú štvorkolku či motorku si vybrať a ktorá najlepšie naplní vaše požiadavky u nás si môžete vyskúšať jazdu na viacerých predvádzacích modeloch. Takisto si vyberiete z bohatej ponuky príslušenstva, moto oblečenia a prilieb. Tešíme sa na vašu návštevu!

Pobočky:

Adresa:
Dobronivská cesta 8772
96001 Zvolen
Banskobystrický kraj
Web stránka: http://cfmotozvolen.sk
E-mail: cfmotozvolen@kravec.sk
Telefón: +421 918 795 106
Mobil: +421 905 470 774

 

Pridaj novú pobočku:
Položky E-mail a Web stránka vyplňte iba v prípade, že má pobočka vlastný E-mail resp. Web stránku.
:
, :
:

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »