Anketa:
Moto Katalóg - Royal Enfield Himalayan 450 2024
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Royal Enfield Himalayan 450 2024:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Royal Enfield |
Model: | Himalayan 450 |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 451.65 ccm |
Max. výkon: | 40.0 k (29.4 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 40 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 mm x 81.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 - 21 |
Brzdy vzadu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm |
Pneu vzadu: | 140/80 R 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 181 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 196 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1510 mm |
Dĺžka: | 2285 mm |
Šírka: | 852 mm |
Výška: | 1316 mm |
Svetlá výška: | 230 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 155 km/h |
Spotreba paliva: | 3.59 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 355 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidla Showa, Tripper TFT displej s navi, USB typ C |
Poznámka: | |
Štandard sedlo 825/845 mm Znížené sedlo 805/825 mm možné aj bezdušové kolesá (Kamet white, Hanle black) Cena 5/2024: od 5 990 EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'Royal Enfield Himalayan 450' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Royal Enfield Himalayan 450' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Royal Enfield Himalayan 450 2024' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Royal Enfield Himalayan 450' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!