ISSN 1336-6491 | Online: 2544 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Zraz Dolná Bzová alebo ako to vyzerá, keď sa zídu motorkári z okolia...

 Zdieľať

Pridané: 11.09.2007 Autor: dusifuk
Čitatelia: 13881 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Termín bol istý. Každý rok 1. septemra sa v obci Dolna Bzová, medzi obcami Kriváň a Mýtna, koná malý dedinský moto zraz, kde sa zídu motorkári z okolia a spoločne sa symbolicky rozlúčia s moto sezónou.

Inak tomu nebolo ani túto sobotu, slovo dalo slovo a o pol desiatej sme boli na ihrisku v Dobroči nastupení v počte asi 15 mašín, poniektorí v tandeme. Hodili sme reč, zasmiali sa na maskotovi Kikim, ktorého nie je šanca stretnúť triezveho... Dali sa posledné pokyny pred jazdou a vyrazilo sa.

Šlo sa cez dobročské lazy mierne pohodovým tempom, no pre motorky s tandemistom trošku rýchle, ale v pohode to každý zvládol. Zastavili sme sa na motocrossovej trati nad Dolnou Bzovou. Trošku sme si vydýchli, fajčiari si prišli na svoje a spoločne sme vyrazili na miesto konania zrazu.

Po príchode a rozhovore s organizátorom sme zistili, že sme prišli trošku skôr (o tri hodinky), a tak sme šli do krčmy na kofolu, džús, pivo... každý ako uznal za vhodné. Po asi 3/4 hodinovom rozhovore sa časť z nás rozhodla dať si zahrievaciu jazdičku niekam na kofolu a tak sme sadli na mašiny a vyrazili do Detvianskej Huty. Posedeli sme, dali horalku a pálili späť. Okolo pol druhej sa konečne začal pravý motorkársky zraz.

Zavelili zoradiť mašiny! Povedali sa bezpečnostné pokyny, zohriali motory. Časť zarytých endurákov si zvolila trasu cez hory, no a ostatní poslušne šli naplánovanou trasou. Nasledoval tradičný odpal z dela a už sme postupne za sebou opúšťali ihrisko v strede obce. Nasledovali sme organizátorovu Gran Vitaru, ktorá bola vzadu označená slovenskou vlajkou ako sa patrí a samozrejme nesmeli chýbať výstražné svetlá. Prvých asi 10 km bolo trápenie, nakoľko sa išlo úzkou, kľukatou cestou do neustáleho kopca a to pripomínam, že jazdy sa zúčastnil aj motorkár na Jawe 555! Takže si viete predstaviť ten kúdol dymu, ktorý sa niesol celou dolinou od 2-taktných kolegov. My so silnejšími mašinami sme sa predrali dopredu a nasledovali vedúce auto. Na vrchu tejto doliny bola prvá fajčiarska, vydýchali sme posledné zvyšky M2T v pľúcach, počkali sa a pokračovali ďalej.

Celá jazda bola prispôsobená aj pomalším strojom, takže sa išlo po celú dobu pohodovou jazdou, pri ktorej sme stíhali sledovať krajinu a mávajúcich ľudí. Jazda sa niesla cez celé naše lazy. Na hlavný ťah sme sa napojili na Látkach, kde sa už tempo konečne trošku zrýchlilo a prevetrali sme aj zaprášené karburátory. Miestami som zažil chvíle, keď ma na KLR cvičil na rovinkách simak, a´la úprava streetfighter. Pravidelne sme počas jazdy zastávali, čakali sa, poniektorí fúkali kolesá v strede cesty. Išli sme aj popri vodnej nádrži Malinec, kde sa nám ponúkol výborný asfalt a krasny výhľad na hladinu priehrady. Cieľ jazdy bola obec Malinec, kde sme sa všetci zložili na námestí. V miestnej krčmičke sme si dali občerstvenie, opäť podofukovali gumy, odychli si a asi po hodinovej prestávke sa pobrali rovnakou cestou späť, akurát sme pribrali prestávky v Detvianskej Hute, kde si každý podľa výberu mohol vymeniť lístok, ktorý bol v štartovnom za kofolu alebo pivo. Odtiaľ sme už pokračovali až do cieľa a štartu jazdy, do obce Dolná Bzová.

Do dediny sme vstúpili zoradení za prítomnosti hučiacich trúb a motorov. Odparkovali sme mašiny a asi 150 km, ktoré sa rozniesli asi na 4 hodiny jazdenia sme zajedli výborným gulášom. Popri tom nám do jedla hrala country kapela. Po odychu z jazdy sa už každý venoval zábave. V programe boli pripravené súťaže ako hod kľukovkou a jazda pomalosti a samozrejmosťou bola tombola. Zábava určite pokračovala do rána, no mňa osobne vyhnala zima vo večerných hodinách, a tak sme za šera naštartovali mašinu, rozlúčili sa so známymi a s príjemným pocitom z pekne stráveného času v okruhu ľudí, ktorým bije srdce pre rovnakú vec sa odobrali domov. Organizátori tak ako po minulé roky svojou organizáciou nesklamali a týmto im chcem poďakovať. Tiež chcem poďakovať všetkým, ktorí prišli ráno na dobročské ihrisko, odkiaľ sme mohli ísť ako správna partia motorkárov. Takže o rok znova...

Pridané: 11.09.2007 Autor: dusifuk Zdieľať

Súvisiace články:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »