Anketa:
Pozvánka na Haličskú Motorkáreň
ZdieľaťPridané: 04.05.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7266 [Novinky - Pozvánka]
12. 5. partia priaznivcov značiek Jawa a ČZ z Haliče a okolia poriada už druhý ročník motorkárskeho zrazu, kde je jedinečná príležitosť vidieť to, na čom začínali skoro všetci motorkári na Slovensku, hneď vedľa nových krásavíc.
Gro zrazu by mali byť veteráni, no všetci, čo majú doma niečo na dvoch kolesách, sú radi vítaní. Vlaňajšia akcia čo do počtu motoveteránov ohúrila aj kolegov z Čiech, ktorí jednoznačne na takej lokálnej akcii ešte nevideli 170 veteránov. A keď pripočítam aj novšie stroje, tak aj mňa samotného ten počet prekvapil. Motorkáreň v Haliči je naozaj o stretnutí motorkárov, o pohode, ale hlavne o súdržnosti.
![]() |
Minulý ročník |
Kto čaká holé kozy, tvrdý rock a besnenie čertov, tak si na svoje nepríde. Kto však má rád nostalgiu, pohodovú kapelu, zábavu a pivo, víno, klobásu a rád si vymení názor, príde si na svoje. Srdečne preto pozývame všetkých, ktorým srdce bije v takte dvoch kolies. Viac aj na www.motoveterani.sk.
![]() |
Minulý ročník |
![]() |
Minulý ročník |
Pridané: 04.05.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: 7. Haličská Motorkáreň - 26. 5. 2012 - Redakcia
- Pozvánka: 8. Haličská Motorkáreň - 25. 5. - 26. 5. 2013 - Redakcia
- Pozvánka na Tanec slnka 2006 - cmcindians
- Moto Zraz Dolná Bzová alebo ako to vyzerá, keď sa zídu motorkári z okolia... - dusifuk
- Pozvánka na 13. Haličskú Motorkáreň 2018 - už túto sobotu 2. júna - Redakcia
- Pozvánka na III. Haličskú motorkáreň - jozo13
- Pozvánka: 14. HALIČSKÁ MOTORKÁREŇ 2019 - Awia
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- Pozvánka na 5. zimný zraz Kraken CCC 999 Slovensko - Redakcia
- Aká bola 5. Haličská Motorkáreň - jozo13
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!