Anketa:
Jesenné novinky na motoride.sk
ZdieľaťPridané: 22.10.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9236 [Novinky - O motoride.sk]
Nové prehľadnejšie menu, tematické rozdelenie hlavnej stránky, seriály článkov, pozadia (wallpapers) z našej produkcie a nová rubrika Bleskovky. Toto všetko vám prinášame.
Na jesenný čas sme pripravili menšiu dávku vylepšení na motoride.sk. Poďme sa im pozrieť na zúbky:
Nové prehľadnejšie menu
![]() |
Nové menu |
Nové menu si si už asi všimol. Množstvo funkcií tejto stránky sa postupne tak rozrástlo, že staré menu na výšku veľmi narástlo a znemožnilo nám tak pridávať do neho ďalšie užitočné odkazy. Zachováva si pôvodné a dobre známe rozloženie s tým rozdielom, že podsekcie sa teraz skrývajú vo vyskakovaciom podmenu. Ušetrené miesto nám umožnilo pridať do menu ďalšie položky, ako napríklad:
Začíname- Seriál Poradíme, pomôžeme
- Ako uložiť motorku na zimný spánok
- Čo by sme mali pre našu motorku spraviť pred prvou jarnou jazdou
- Kategórie motocyklov
- Bezpečnosť na cestách
- Ako by mala vyzerať kúpna zmluva
- 10 mýtov o syntetických motorových olejoch
- Ako na mototuristiku?
Do týchto podsekcií samozrejme budeme priebežne dopĺňať odkazy na užitočné články pre začiatočníkov, ale aj pre skúsených bikerov. Okrem týchto položiek pribudlo niečo aj v iných častiach, však sa pozri sám.
![]() |
Rozdelenie hlavnej stránky |
Tematické rozdelenie hlavnej stránky
Hlavným cieľom bolo umiestniť na hlavnú stránku viac informácií a prehľadne ich zotriediť. Teraz už majú vlastnú rubriku testy motocyklov a príslušenstva a novinky zo sveta motoriek. Pribudla nová rubrika Bleskovky, o ktorej sa dočítaš nižšie. Mototuristiku sme rozdelili na cestopisy, výlety a akcie a tipy na výlety. Športový prehľad bude odteraz rozdelený na asfaltové a off-roadové športy. A posledný prehľadový stĺpec bude obsahovať vaše stroje, techniku a históriu.
Jednotlivé sekcie sa zobrazujú v podobe záložiek tak, že každú hodinu sú predvolené iné záložky. Kedykoľvek tak prídeš na hlavnú stránku, uvidíš iný obsah. Samozrejme, záložky si môžeš prepínať.
Seriály článkov
Menšia funkcia, ktorú si už tí pozornejší z vás mohli všimnúť. Odteraz môžeme súvisiace články spojiť do uceleného seriálu článkov. Takto sme spojili známe seriály ako Poradíme, pomôžeme, Daruj Krv, História Harley-Davidson, Kniha: Na mopedu k beduínům alebo seriál článkov z výstavy v Paríži 2008. Okrem toho si prehľad seriálov môžeš pozrieť na tejto stránke. Na konci každého článku v seriáli máš odkaz na predchádzajúci alebo nasledujúci článok v seriáli.
Pozadia (wallpapers) z našej produkcie na stiahnutie
![]() |
Pozadia |
Ak sa ti páčili niektoré fotografie z našej produkcie, odteraz si vybrané z nich budeš môcť stiahnuť vo forme pozadia na svoju pracovnú plochu. Tie najlepšie fotografie budeme poskytovať v dvoch rozlíšeniach a vysokej kvalite. Pozadia budeme do tejto novej rubriky postupne pridávať aj z našich starších testov.
Pozri: Video-foto galéria - pozadia
Rubrika Bleskovky
Nová rubrika má jediný cieľ - prinášať krátke, ale aktuálne správy so sveta motocyklov. Bleskovka je správa menšieho rozsahu, samozrejme môže obsahovať aj obrázky. Je k nej pripojená diskusia ako ku každému článku.
A čo je najlepšie, bude to ďalšia rubrika, do ktorej tvorby sa môžeš zapojiť aj ty. Každý, kto bude mať záujem, bude môcť nové bleskovky pridávať sám. Zo začiatku dostane možnosť ich písať a ak sa osvedčí, tak aj možnosť bleskovky zaraďovať bez kontroly redakcie. Takže ak máš záujem, neváhaj a ozvi sa nám. Ak natrafíš na zaujímavú novinku so sveta dvoch kolies, dáš správe diakritiku, tak nemusíš písať len do fóra, ale pustiť to von so všetkou parádou priamo na hlavnú stránku motoride.sk!
Kontakt: redakcia
Pridané: 22.10.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!