ISSN 1336-6491 | Online: 2035 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30087
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17757)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12330)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nakopni svoj stroj a poď s nami

 Zdieľať

Pridané: 24.04.2008 Autor: Vrlko
Čitatelia: 3703 [Novinky - Pozvánka]

Nakopni svoj stroj a spoznaj s STClubom krásy Slovenska zo sedla motorky.

B. B.- Kežmarok - Stará Ľubovňa - Levoča - Slovenský raj - Dobšinská ľadová jaskyňa - B. B.: cca 450 km pohodovej turistickej jazdy po Slovensku.

PIATOK 13. 6. 2008: cca 150 km

- odchod z Banskej Bystrice ráno medzi 9:00 hod a 9:30 hod spred McDonald - ČS OMV.
- prvá zastávka Kežmarok - obhliadka historického centra (drevený kostol postavený bez jediného použitia klinca, historický hrad, zaujímavá architektúra evanjelického kostola), krátke posedenie na kávičke v centre mesta
- druhá zastávka Podolínec - obhliadka mestskej pamiatkovej rezervácie, farského kostola a domu číslo 15 - krása gotickej architektúry
- tretia zastávka Vyšné Ružbachy - malá zastávka pri travertínovom jazierku (možno pre niektorého odvážlivca aj krátke osvieženie)
- štvrtá zastávka Jarabina - chránený prírodný útvar - Jarabinský prielom - kaňon
- piata zastávka Stará Ľubovňa - zabezpečené ubytovanie v stredovekých stanoch a večer doplnenie chýbajúcich tekutín v stredovekej krčme, opekačka pod holým nebom. Podľa času, prehliadka mesta ešte v daný deň, poprípade na druhý deň doobeda - stredoveký vojenský hrad, dom Ľubovnianskeho mešťana spojený s povalovými strašidlami, Ľubovniansky hrad, skanzen, vyrazenie si vlastnej mince - určite je tu čo obzerať

SOBOTA 14. 6. 2008: cca 120 km

- odchod zo Starej Ľubovne v dopoludňajších hodinách - trasa pokračuje skrz krásnu prírodu Levočských vrchov a Bachureň - prvá zastávka Vyšný Slavkov - obhliadka Slavkovskej doliny - starý mlyn, Čierny močiar
- druhá zastávka Levoča - prehliadka mesta UNESCO, významného majstra Pavla - múzeum majstra Pavla, radnice spolu so stredovekou klietkou hanby, chrámu Sv. Jakuba - zastavíme sa pri asi najznámejšom oltári na Slovensku. Občerstvenie podľa chuti v centre mesta
- tretia zastávka Spišský štvrtok - prechádzka po meste + zabezpečené ubytovanie v penzióne Greš - grilovanie na záhrade

NEDEĽA 15. 6. 2008: cca 145 km

- odchod zo Spišského Štvrtka v dopoludňajších hodinách - trasa pokračuje cez Slovenský raj - dlhými serpentínami
- prvá zastávka Dobšinská ľadová jaskyňa - prehliadka asi najznámejšej a jedinečnej jaskyne svojho druhu v Európe - UNESCO
- v popoludňajších hodinách príchod do Banskej Bystrice

Ak Vás tento cestovateľský výlet na motorke zaujal, prosím o nahlásenie sa na telefónnom čísle +421 908 082 319 alebo mailovej adrese: miro@stclub.sk. Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi, potrebujete mať zapnutý Javascript aby ste ju mohli vidieť. Najneskôr do 31. 5. 2008.

Bližšie info aj na www.stclub.sk.

Ďakujem a teším sa na stretnutie. VRLKO, predseda STClubu.

 POZVÁNKA NA STClub AKCIU
POZVÁNKA NA STClub AKCIU

Pridané: 24.04.2008 Autor: Vrlko Zdieľať

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »