Anketa:
Výstava Motocykl 2003
ZdieľaťPridané: 20.03.2003 Autor: Bajker
Čitatelia: 9232 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Po dlhšom pozeraní do kalendára a von oknom som sa rozhodol, že pôjdem do Prahy na výstavu Motocykel 2003. Odchod bol stanovený na sobotu. Vyštartoval som skoro ráno, aby som do metropoly Čiech dorazil o desiatej, kedy sa otvárajú brány výstaviska. Bol som tak naivný, keď som si myslel, že v sobotu o desiatej budú ešte všetci spať a ja si v pohode poprezerám motocykle a urobím nejaké pekné foto. Na výstavisko som prišiel o 10:10 hod a keď som to videl až som skoro havaroval.
Pred hlavnou bránou bolo približne 5000 ľudí v dvoch radoch na lístky, pričom jedna rada mala asi 50-80 metrov. Klobúk dole Pražáci. U nás na autosalón príde toľko ľudí ako u vás za jeden deň. Po vystáti 30 minútovej rady na lístky (120 Kč) som konečne vošiel do haly. V hale sa pohybovalo systémom „ak nejdeš s davom, tak ťa ušlapú“. Môj rekord je 8 minút čakania na prospekt Yamahy YZF-R6, pretože tu bolo toľko ľudí v rade na plagáty. Ak by mi pred výstavou niekto povedal, že strávim 45 minút prezerania jednej značky, tak neuverím a pomyslím si o ňom niečo, ale je to tak, veď kto by si nechcel sadnúť na nový Hornet, Varadero, alebo CBR 600 RR.
Yamaha Road Star Warrior |
Po výstave bolo veľa pohľadných dievčat, ktoré predávali RUCO katalóg, no nekúpte to od nej, keď má také oči! Podľa môjho názoru sa tento ročník vydaril a aj napriek tomu množstvu ľudí neľutujem, ale aby som nehovoril len o atmosfére tu je aj prehľad značiek:
Yamaha
Výstavný stánok Yamahy bol ako prvý, čiže vždy plno ľudí. Predstavené tu boli modely YZF-R6 a Road Star Warrior. Ak sa niekomu zdá na obrázku výfuk Warriora veľký je na omyle. Je ešte väčší (to musí byť zvuk)! Menej skúsený človek by tam hľadal nejaký odkladací priestor. Čo sa týka R6, tak tá je ešte agresívnejšia. Zaujímavosťou bolo to, že ak presadnete z R6 na R1 máte stále pocit, že sedíte stále na tej istej motorke. Vidieť sa tu dali aj úpravy Bulldoga a to v prevedení V-Metal.
Harley – Davidson a Buell
H-D a Buell, čoby jeden majiteľ mali spoločný priestor. Buell ukázal aj tohtoročnú novinku XB9S Lightning. V sekcii H-D boli staré veterány, ale aj nové modely so špeciálnym znakom stého výročia značky na nádrži.
Suzuki Hneď po príchode do druhej haly na vás pozrie Suzuki so svojou novou GSX-R 1000. Ak by som mal povedať pravdu GSX-R 1000 sa mi zdá oproti R1 trocha nemotorná, ťažšia a horšie ovládateľná (zdanie môže klamať). Veľký dojem na mňa spravil aj model SV 1000 S, ktorý v skutočnosti vyzerá fakt super a na nerozoznanie od SV 650 S.
Aprilia a Moto – Guzzi Moto-Guzzi som videl po prvý raz naživo, doteraz som ju videl iba na obrázkoch, pretože zastúpenie tejto značky na Slovensku donedávna nebolo a na uliciach ich tiež moc nejazdí. Guzziny na mňa neurobili veľký dojem, pretože ak ste sa pozreli na hoci ktorý model stále ste videli ten istý motor len s inou kapotážou (niečo ako Jawa). Takisto ako u Harleya a Buellu aj tu mala spoločnú plochu Aprilia. Tu sa opäť potvrdilo, že talianska škola je vynikajúca a v drobnostiach je podstata dizajnu.
Ducati S vystavovaním svojich modelov na najmenšej ploche má najväčšie skúsenosti Ducati, ktorá mala svoje modely tak natlačené na sebe, že ste okolo niektorých neprešli bez toho, aby ste nepohli spätné zrkadlo, alebo sa neobtreli zipsom na nohaviciach. Napriek tomu vystavované motocykle stáli za to. Keď som sadol na 999, tak sa mi hneď rozpumpovalo srdce. Z tejto motorky už na kilometer cítiť športového ducha. Uznanie musím tiež dať Multistráde, ktorá sa mi tiež páčila.
Honda Asi najviac som bol zvedavý na nové modely od Hondy (asi nie len ja, lebo tu bolo najviac ľudí). V strede výstavnej plochy bolo pódium s tým najlepším. Boli tu motocykle CBR 600 RR a RC 211 V Valentino Rossi. Áno máte pravdu je to Rosiho špeciál vo farbách Repsol Honda. Tu bolo asi najviac ľudí s fotoaparátmi, pretože to tu stále svietilo od bleskov. Sú veci, ktoré sa nedajú opísať a medzi ne patrí aj vyskúšať si CBR 600 RR. Aj keď som na nej iba sedel a vyskúšal som si menšie manévrovanie na mieste, prirovnal by som to k Babete. Jednoducho všetko ide tak ľahko, že začínam rozmýšľať o leasingu. Vidieť tu bolo aj novú CB 1000 F a VTX 1300 S.
Podobnosť nieje náhodná... |
Kawasaki Taktiež pekne pripravený vystavovateľ, kde nechýbali všetky novinky a ani Freestyle jazdec Petr Kuchař. Novinka Kawasaki Z 1000 ma úplne dostala. Už po nasadnutí máte nutkanie ju dostať na zadné alebo predné. Musím uznať, že ako jedna z mála motoriek mi padla do ruky tak, akoby ju robili na moju mieru a výšku. Všetko bolo tam kde som chcel aby bolo. Po dlhom chodení okolo ZX-12R a Z1000 mi tu ešte niečo chýbalo. No jasné, po chvíli som zbadal takú nenápadnú ZX-6R. V tom ošiali zo Z1000 som ju ani nezbadal, aj keď bola odo mňa iba 3 metre. ZX-6R mala asi ako jediná tabuľku: „Prosíme nesedat“. Priznám sa, že predná maska sa mi spočiatku nepozdávala, ale naživo to pekne zapadalo do celej koncepcie stroja.
Jawa Veľa z vás si určite myslí, že mi asi šibe, keď tu idem písať o Jawe, ale radšej si sadnite. Jawa predstavila nový prototyp. Ide o dva motocykle s objemom 650 ccm. Sú to cruisere so štvortaktným motorom a výkonom 50 koní od firmy Rotax. Obidva modely boli skoro rovnaké a líšili sa iba kapotážou. Po rozhovore s človekom od Jawy som zistil, že sa chystá ešte jeden prototyp rovnakej koncepcie. Z týchto troch modelov sa potom jeden vyberie do sériovej výroby. Podľa jeho slov by sa mala nová Jawa predávať až o rok pri príležitosti 75. výročia založenia značky Jawa. Je pekné, že Jawa chce svojím marketingovým ťahom prilákať viac ľudí, ale výročné modely ako je tento sa predsa nepredstavujú rok dopredu. Na dôkaz, že Jawa to s výrobou nových motoriek myslí vážne svedčí aj model 125 Sport. Model Sport vychádza z populárneho modelu Dandy, pričom bola zmenená kapotáž v štýle cestovného endura. Podľa všetkých informácií má motor z Hondy.
Jeden z prototypov Jawa |
Ostatný V Prahe nechýbalo ani zastúpenie značiek KTM, BMW, Malaguti, Cagiva, MV Agusta, Peugeot, Husaberg a iný. Asi najzaujímavejšou motorkou bola Benelli, ktorá mala pod zadnou kapotážou dvojicu ventilátorov. Núdza nebola ani o upravárenske firmy. V hojnom počte tu boli zastúpený aj vystavovatelia príslušenstva a motooblečenia. Každý z nich ponúkal množstvo katalógov, a tak si bolo a čoho vyberať.
Pridané: 20.03.2003 Autor: Bajker Zdieľať