Anketa:
Výstava motocyklov Budapešť 2006
ZdieľaťPridané: 06.03.2006 Autor: MajoKE
Čitatelia: 16924 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Reportáž by mal písať autor s rozhľadom, nezaujatý, pochopiteľne so skúsenosťami, nič z toho nespĺňam. Sú zákony, ktoré neplatia (ústava a v nej zakotvené bezplatné zdravotníctvo..) a tie, ktoré platia: gravitácia. K tým druhý patrí: “Do Budapešti bez mapy nelez!“
Ako by som Vás zaujal?
Motocyklová bohyňa |
Takže pozornosť vzpružená. Výstava je určite zaujímavá a cenovo prístupná pre východ a stred SR dokonca blízko. Košice - Budapešť po diaľnici cca 270 km, diaľničná známka asi 1200 HUF. Trasa Košice - Lučenec – Veľký Krtíš – Vác – Budapešť 308 km mimo diaľnice. Kurz na slovenských benzínových pumpách výborný 1 Sk – 6.75 HUF. Vstupenka dospelý 1300HUF, otvorené 10.00- 18.00 h, ale aj omnoho skôr.
Ducati Retro Sport |
Na výstavisko, ktoré sa nachádza vo východnej časti mesta sa od Košíc dostaneš relatívne ľahko po M3, lebo to je na okraji mesta. Horšie to je od severu, mesta Vác. To sa nedá vysvetliť. Príď tak, aby si okolo 9 h bol na začiatku Budapešti. S dobrou mapou a navigátorom si o 9.45 na parkovisku výstaviska. Čím bližšie zaparkuješ, tým dlhšie budeš pri odchode v zápche!!! A nezabudni, že keď chceš odbočiť vľavo nemusíš byť vždy v ľavom pruhu, lebo mimoúrovňové križovatky sú zrada a na poslednú chvíľu sa nedostaneš cez štyri pruhy doprava.
Pre motocykle vyhradené parkovisko pri vstupe IV v tvare trojuholníka, strany v dĺžke 15 m pred biletármi. Cena za min 2 HUF maximálne 600HUF, to platí aj pre autá. Miestnosť pre motorkárov na prezlečenie, poľudštenie nie je k dispozícií. Na výstave je veľmi teplo určite cez 20 stupňov.
Prečo chodiť na výstavu?
Triumph Rocket |
Veru, aby si videl veci nevídané... Verte mi, keby mi otec pred 20 rokmi povedal: “Uč sa chlapče, kúpim Ti moto Derbi!“ Dnes prednášam na karlovke alebo operujem srdcové chlopne. Ale vážne, ak Ťa motocykle zaujímajú skutočne, ťažko na zraze zbadáš pohromade niekoľko zaparkovaných Ducati, MV Augusta, Benelli, H-D, Buell, Triumph, pretekárske motocykle atď. A hlavne si kľudne sadneš a porovnáš viacero pre Teba dostupných motocyklov bezprostredne po sebe, kým si to pamätáš (platí pre pracovné dni) Na výstave boli oficiálni importéri, ale aj predajcovia, ktorí predvádzali úpravy na motocykloch a doplnky pre ne. Takže na skútre bolo možné kúpiť športové kity, guličky do variátora atď. Samozrejme na moto pneu, filtre, reťaze doplnky , odevy, koža, textil, prilby...
Osobne som sa tešil na Suzuki GSR 600, Yamahu FZ 1, Hondu Deauville, Hondu CBF 1000, Yamahu MT 03, všetky Kawasaki keďže u nás nemajú zastúpenie, Ducati Monster.
Ospravedlňujem sa za fotografie, poobede už nebolo možné odfotiť motocykle zo vzdialenosti, aby bolo celé v hľadáčiku, zabudni na vzdialenosti 1.5 m a viac. Preto chýbajú fotografie modelov Suzuki. Motocykle H-D boli voľne prístupné, ale pre tanečný program na pódiu sa nedali odfotiť. Jednoducho, keby si odpadol hlavu by si nerozbil. A Suzuki bola pri nich blízko.
Čau Maria… |
Ďakujem mojej trpezlivej Gabike za blokovanie húfu divákov, aby som mohol aspoň čo-to odfotiť, keby som bol majetnejší hneď ju Vespou 250 GT ABS odmením.
Čo som pochopil.
Niektoré motocykle musíš jednoducho vidieť, lebo žiadna reklamná fotografia ani od špičkového fotografa to nedokáže a Ducati Multistrada je škaredá len na obrázku. Ale hlavne mi došlo, že nie každý chodí s aktovkou do práce a v nej desiata, obeduje v závodnej jedálni ako ja. Sú ľudia, ktorí chcú kus motocykla do detailov opracovaného a požadujú poctivé vypracovanie a pre nich sú motocykle od 10.000 Euro až do nekonečna.
Sprievodné akcie.
Nazvem to akrobatické motocyklovanie, nechápem s akou ľahkosťou to človek predvádzal.
Súčasne prebiehala v iných halách výstava lodí, športových potrieb, poľovníctva + kynologické výstavy.
Lode:
chápem prečo ľudia kradnú, privatizujú, znižujú mzdy zamestnancom, chcú lode. Boli neskutočné neopísateľne do detailov vypracované, kde sa hrabú interiérovým vypracovaním limuzíny. Najväčšie dĺžka okolo 15-17m. To v Beate, alebo Imidjexe neuvidíš.
Športové potreby:
z potápania len Suunto, Bare, Poseidon zbytočne tam chodiť, u nás je viac v obchodoch, desiatky bicyklov, najdrahší som videl za 1.500.000HUF, športové náčinia od trenažérov, bazény až po výbavy fitnes.
Poľovníctvo:
žiadne krátke zbrane, len poľovné + strelivo, nože, výstavy poľovných psov.
Pridané: 06.03.2006 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Výstava EICMA Miláno 2005 - Awia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2013 - Awia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2015 - Awia
- Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom - Romoto
- Motocykel 2016 v detailoch - Romoto
- Pozvánka: Jazda, na akú nezabudnete. Výstava Motocykel 2020 prinesie očakávané novinky, adrenalín aj zábavu - Redakcia
- EICMA 2018 - Fotogaléria 2. časť - Aprilia, Moto Guzzi, BMW, Ducati, Husqvarna, KTM, Kymco, Triumph - Muli
- EICMA 2016 - Mega fotogaléria 1. časť - Novinky 2017, Racing a zaujímavosti - Awia
- Pozvánka: Výstava Motocykel 2016 - Raj motorkárov v Inchebe - Redakcia
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2024 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora