Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2418 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (67)  [Verzia pre tlač] Tlač

Triumph Adventurer 900, Moderný klasik ako definitívne riešenie 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.12.2009 Autor: loobo
Čitatelia: 16089 [Vaše stroje]

Za mierny nedostatok považujem, že nádrž nie je uzamykateľná a motocyklu chýba palivomer. Myslím si, že pri objeme motora by mohla mať motorka nádrž viac ako len 15 litrov včítane „rezervy“. Príčinou môže byť nádržka chladiacej kvapaliny schovaná pod nádržou.

 Pekná, ale len 15-litrová nádrž
Pekná, ale len 15-litrová nádrž

Zdá sa mi, že predná brzda by mohla byť o trošku účinnejšia; situáciu zachraňuje motor, ktorý pri decelerácií brzdí celkom účinne. Páči sa mi, že brzdenie motora sprevádza výrazná dunivá zvuková kulisa výfuku.

Adventurer sa na ceste teší pozornosti okolia a nejde nevšimnúť si ho. Po natankovaní na „českom slovnafte“ ma nenápadne obklopila sada japonských turistov vybavená fotoaparátmi. :) Adventurer je pre mňa elegantný klasický motocykel, ideálny pre „dobrodruha“ akým som Ja. :) Nad predajom motorky neuvažujem a tak sa zdá, že Adventurer je mojím „definitívnym riešením“.

Pripájam názor Noob-a, ktorý mi pomohol pri dovoze tohto Triumpha na „rodnú hrudu“, za čo som mu vďačný.

Vysoké „rajdy“ a nízky posed. Adventurer je niečo medzi veľmi dynamickým čoprom a naháčom. No nerád by som ho zaradil do prvej či druhej kategorie, pretože je „svojský“ vyznačujúci sa výraznými retro prvkami, vďaka ktorým sa teší nezvyčajnej pozornosti nielen vyznávačov klasickej línie. Obzvlášť výrazné sú mohutné výfuky, vypletané kolesá, či masívne oku lahodiace chrómovanie.

Jazda na Triumphe je zábavná, užíval som si zátah motora a taktiež prejazdy zákrut, do ktorých vchádza s neuveriteľnou ľahkosťou. Motor reaguje na záťah plynovej rukoväte okamžite .Jazdenie je odlišné v porovnaní s jazdou napr. na cestnom endure, kde som videl autám ponad strechy. Na Adventureri, ste pekne nizučko, takmer sedíte na ceste. Predbiehanie zvláda s ľahkosťou. Takmer 70 koníkov je zárukou dostačujúceho výkonu, má krásny, pomerne netypický „vrtuľkový“ zvuk. Do 130 km/h je to bez štítu celkom pohoda, po tejto hranici už cítiť mierny tlak náporového vetra na ruky a telo, čo po dlhšej jazde znamená tŕpnutie prstov.

Farebná kombinácia zlatej a smotanovej je to najlepšie, čo som za posledné roky videl. No musím povedať, že keď som Loobovho Triumpha videl po prvý krát (iba na fotke), nepáčila sa mi farba a ani motorka, ako celok. Opäť sa potvrdilo, že je lepšie 1 krát skúsiť a vidieť na vlastné oči, ako 100 krát vidieť na fotke – fotky niekedy klamú. Myslím že bude dôstojný „nástupca“ Zefíra – predchádzajúcej Loobo-vej motorky. :)


Plusy a mínusy

Výborný motor, odstupňovanie prevodov, ovladátelnosť, stabilita na ceste, príjemná mechanická hlučnosť motora, veľkorysé chrómovanie, imidž, je to Triumph, retrospektívny vzhľad, podarená farebná kombinácia, konečne jednosedlo, s mínusmi na pravej strane tejto tabuľky sa dá žiť, ...No a hlavne je moja:) Objem nádrže, chýba palivomer, úzke rukoväte, výfuk by mohol byť trošku hlučnejší, chýbajúci zámok viečka nádrže paliva, kohútik prívodu paliva treba pri odstavení motorky prepínať do pozície Off, vzhľadom k hmotnosti slabšia predná brzda, žiadne odkladacie priestory, čo mi trošku vadí tak je to stúpačka blízko výfuku (Stáva sa, že pri vysadaní alebo nasadaní šuchnem podrážku o výfuk. Výsledkom je šmuha, ktorá sa ťažko čistí.), ceny dielov na ebay.co.uk su oproti Zefírovi dvojnásobné

Porovnanie motoriek chopper/cruizer:

Foto:
 Honda VT 1100 ACE Shadow 1995 Suzuki VS 800 Intruder 1995 Suzuki VL 800 Intruder Volusia 2002 Triumph Adventurer 1996
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaSuzukiSuzukiTriumph
Model:VT 1100 ACE ShadowVS 800 IntruderVL 800 Intruder VolusiaAdventurer
Rok:1995199520021996
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1099 ccm805 ccm805 ccm885 ccm
Max. výkon:51.0 k (37.5 kW) / 4500 ot.60.9 k (44.8 kW) / 6500 ot.71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:88.3 Nm / 2500 ot.73.6 Nm / 5500 ot.72 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:9.4:110.0:1
Vŕtanie x Zdvih:83.0 x 74.4 mm76 mm x 65 mm
Palivový system:karburátor(y)karburátor
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:130/90-16110/80-ZR18
Brzdy vzadu:jednokotúčovábubnovábubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:170/80-15160/80-ZR16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:260 kg200 kg239 kg225 kg
Výška sedla:730 mm685 mm700 mm750 mm
Šírka:985 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:17 l

Porovnanie motoriek naháč:

Foto:
 Yamaha BT 1100 Bulldog 2002 Suzuki GSX 1400 2002 Yamaha V-Max 1200 1998 Triumph Adventurer 1996
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaSuzukiYamahaTriumph
Model:BT 1100 BulldogGSX 1400V-Max 1200Adventurer
Rok:2002200219981996
Kategória:NaháčNaháčChopper/CruiserNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1063 ccm1401 ccm1198 ccm885 ccm
Max. výkon:65.9 k (48.5 kW) / 5500 ot.101.5 k (74.6 kW) / 6500 ot.99.4 k (73.1 kW) / 8000 ot.71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:88.2 Nm / 4500 ot.126 Nm / 5000 ot.101 Nm / 3000 ot.72 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:8.3:19.5:110.0:1
Vŕtanie x Zdvih:95.0 x 75.0 mm81.0 x 68.0 mm76 mm x 65 mm
Palivový system:vstrekovaniekarburátor
Rozvod:OHCDOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:113 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17 58W110/80-ZR18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm285 mm
Pneu vzadu:170/60-ZR17190/50-ZR17 73W160/80-ZR16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:229.5 kg228 kg262 kg225 kg
Výška sedla:812 mm775 mm710 mm750 mm
Šírka:800 mm810 mm
Svetlá výška:168 mm130 mm
Objem nádrže:22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:230 km/h

VIDEOGALÉRIA

Zvuk motora, Triumph Adventurer 900

Triumph motorcycle timeline 2009

Triumph Motorcycles Factory Film, časť 1

Triumph Motorcycles Factory Film, časť 2

Triumph Motorcycles Factory Film, časť 3

<

Pridané: 30.12.2009 Autor: loobo Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Triumph Adventurer 1996:

Foto:
Triumph Adventurer 1996
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Adventurer
Rok:1996
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:885 ccm
Max. výkon:71.0 k (52.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:72 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:10.0:1
Vŕtanie x Zdvih:76 mm x 65 mm
Palivový system:karburátor
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:110/80-ZR18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:160/80-ZR16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg
Výška sedla:750 mm

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (67)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria