Anketa:
ME družstiev sidecarcross a quadcross vo Sverepci - pekelné blato, alebo blatisté peklo?
ZdieľaťPridané: 30.09.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9735 [Šport - Motocross]
Uplynulý víkend Národné kros centrum vo Sverepci hostilo európsky šampionát družstiev v sidecarcrosse a quadcrosse.
Po sobotňajších tréningoch a kvalifikácii mal v nedeľu 26.9.2010 pokračovať spojený európsky šampionát družstiev v sidecarcorsse a quadcrosse v Národnom kros centre Sverepec finálovými jazdami. Napriek tomu, že od rána sa oblaky nad Sverepcom veľmi nepríjemne zhromažďovali, počas úvodných zahrievacích tréningoch vyzeralo všetko nevinne. Ani drobný dážď počas zahájenia prvej finálovej jazdy ME v quadcrosse len jemne pokropil sverepskú trať, ale dážď svojou stupňujúcou intenzitou v priebehu viac ako pol hodiny trvajúcej jazdy naznačil problémy.
![]() |
Niektorí quadisti odstúpili kvôli technickým problémom, ďalší mali toho plné zuby a aj kvôli únave neboli schopní zdolať niektoré kopce. Pre nasledujúcu prvú jazdu sidecarcrossu usporiadateľ po dohode s medzinárodnou porotou trať upravil, skrátil, vynechané boli dva tiahle výjazdy. No i napriek tomu sa ukázalo, že počasie tomuto šampionátu nepraje. Niektorí európski jazdci nezdolali ani zjednodušenú trať a diváci videli množstvo havárií. Okolnosti spôsobené počasím si vynútili mimoriadne zasadnutie medzinárodnej poroty a tá vzniesla verdikt, že trať sa ešte viac zjednoduší a bude odštartované druhé finále ME quadcross a potom sa uvidí.
![]() |
Štvorkolkári absolvovali trať s malými problémami, ale vzhľadom na technické parametre motocyklov sidecarcrossu a vzhľadom na neutíchajúci dážď porota nakoniec rozhodla, že sidecarcross sa už neodjazdí a ME družstiev sidecacrosu sa vyhlásia zo sobotňajšej kvalifikácie. Poslednou jazdou dňa tak bola tretia finálová jazda quadcrossu, ktorá sa odjazdila za naozaj veľmi ťažkých poveternostných podmienok. Rozmočená sverepecká trať dala jazdcom poriadne zabrať a mnohí skončili v útrobách bahna po nevinne vyzerajúcich jazdeckých chybách.
![]() |
Napriek uvedeným ťažkým podmienkam sme veľmi radi, že slovenský reprezentačný tím v zložení: Matej Prostinák, Matúš Dodok a Roman Repa obsadil pri svojom prvom štarte na predmetných ME vynikajúce 10. miesto. Taktiež nás môže tešiť skutočnosť, že k lepšiemu umiestneniu nám chýbalo pomyselné športové šťastie, nakoľko tím zradila technika v poslednej jazde, v závere ktorej došlo k technickej poruche na štvorkolke Romana Repu. Veľmi úspešné účinkovanie našej jazdeckej trojice na tomto podujatí potvrdilo vzrastajúcu úroveň uvedenej novej disciplíny motocyklového športu u nás, k čomu iste prispieva i pravidelný seriál medzinárodných majstrovstiev SR quadcrosse.
![]() |
Taktiež veľké poďakovanie patrí i usporiadateľskému tímu, hlavne ľuďom na trati – vedúci trate a samotní traťoví maršáli, ktorí napriek dážďu a prudkému ochladeniu dokázali urýchlene reagovať na požiadavky medzinárodnej „jury“, pre značiť takmer celú trať a tým umožniť aspoň quadom svoj šampionát dokončiť. Toto poďakovanie bolo vyslovené i na záverečnom zasadnutí medzinárodnej jury a je i súčasťou písomného hodnotenia podujatia prezidentom jury p.Heinom, ktorý je zároveň prezidentom motokrosovej komisie UEM.
![]() |
V ME družstiev sidecarcrossu podľa poradia sobotňajšej kvalifikácie zvíťazil tím Holandska, pred druhým Belgickom a tretím tímom Lotyšska. V tímovom šampionáte Európy qaudcross vyhralo Taliansko, druhé miesto obsadil holandský tím a tretie tím Belgicka.
Kompletné výsledky sa nachádzajú na stránke: www.mx3.sk
![]() |
Zdroj: SMF.
Pridané: 30.09.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!