Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1471 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32446
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18900)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13546)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1111 [Bleskovky - Predstavujeme]

Royal Enfield GT 750 je športovejšia, nová verzia modelu Continental GT, ktorá by mala byť uvedená na trh v najbližšej dobe, pravdepodobne na konci roka 2025. V Indii už unikli fotografie z testovania tohto stroja a spolu s ním sa pripravuje aj Himalayan 750 o ktorom sme už písali..

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026

Predbežné špecifikácie zahŕňajú väčší 750cc motor, retro štýl café racer s bikini kapotážou a duálnymi výfukmi. Očakáva sa, že bude nahradí súčasnú verziu GT 650 a bude mať športovejšiu polohu jazdca vďaka nízko umiestneným stupačkám a clip-on riadidlám.

Royal Enfield GT 750 spy foto
Royal Enfield GT 750 spy foto

Renderovací umelec Pratyush Raut pripravil pre web rushlane.com rendery pripravovaného Royal Enfield Continental GT 750. Tieto rendery sú založené na nedávnych špionážnych záberoch. Nejde teda o žiadne oficiálne zábery.

Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com
Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com

Očakávané vlastnosti

  • Motor: Väčší 750cc paralelný-twin motor, ktorý nahradí súčasný 650cc motor. Očak´va sa 55 k a 60 Nm.
  • Štýl: Retro café racer s bikini kapotážou inšpirovanou pretekárskymi bicyklami GT-R 650.
  • Podvozok: Teleskopické vidlice vpredu a duálne tlmiče vzadu.
  • Brzdy: Duálne predné kotúčové brzdy pre zlepšený brzdný výkon.
  • Kolesá a pneumatiky: Alumíniové kolesá.
  • Ergonómia: Športová poloha jazdca s klip-on riadidlami a stupačkami vzadu.
  • Výbava: Digitálny prístrojový panel s jedným podom.

Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com
Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com

Royal Enfield Himalayan 750:

17.10.2025 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2267 [Bleskovky - Novinky]

-

Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025

Royal Enfield pravdepodobne predstaví model Himalayan 750 na výstave EICMA 2025 v Miláne v Taliansku. Po ňom by malo nasledovať jeho uvedenie na trh koncom tohto roka, pravdepodobne na akcia Royal Enfield Motoverse 2025.

 

Potenciálne dátumy uvedenia na trh

  • Globálne uvedenie: EICMA 2025 (okolo 4.-5. novembra).
  • Uvedenie v Indii: Motoverse 2025 (21.-23. novembra).

Foto: rushlane.com

Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com
Royal Enfield GT 750 render od Pratyush Raut pre rushlane.com

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2026:

| Seriál článkov: Novinky 2026

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Triumph Tiger 660

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »