Anketa:
Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 763 [Novinky - Predstavujeme]
Ténéré 700 World Raid pre sezónu 2026 dostáva elektronický plyn, náklonovú elektroniku, hliníkové nádrže po bokoch, ktoré sú ľahšie, prepracovaný podvozok a kopec ďalších vylepšení.
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Ténéré 700 World Raid 2026 prináša množstvo vylepšení:
- Čipom riadená plynová rukoväť Yamaha (YCC-T), dva režimy výkonu, 6-osová IMU a trakčná kontrola citlivá na náklon, kontrola sklzu a ABS zvyšujú flexibilitu každej jazdy
- Modernizované odpruženie, pevný oceľový rám, nový tlmič riadenia a ergonomické vylepšenia
- Väčšiu voľnosť pohybu v sede aj v stoji prináša nové jednodielne sedadlo, dvojité nádrže s novým tvarom a prepracovaná kapotáž.
- Veľký nový prístrojový panel TFT, prepracované spínače na riadidlách, tempomat a obmedzovač rýchlosti zvyšujú komfort pri jazde na dlhé vzdialenosti.
- Hliníkové nádrže o 1,5 kg ľahšie ako predchádzajúci model, pričom si zachovávajú celkový objem 23 litrov.
- Vpredu sú nové vysokokvalitné hliníkové okuliare a vidlice USD s optimalizovanou tuhosťou. Vidlice majú teraz väčšie vnútorné rúrky s priemerom 46 mm (oproti 43 mm), ale celková hmotnosť zostavy prednej vidlice zostáva rovnaká ako predtým.
Video: Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026: Adventure nemá limity
Motor bol aktualizovaný tak, aby spĺňal najnovšie emisné predpisy Euro5+, ale vďaka prepracovanému nasávaniu vzduchu sa neznížil jeho výkon, ale zvýšil sa krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Ténéré 700 World Raid sa zbavil plynových laniek a použil čipom riadenú škrtiacu klapku Yamaha (YCC-T), ktorá má dva režimy výkonu: Režim „Sport“ pre dynamický priebeh výkonu pri svižnej jazde po ceste a režim „Explorer“ pre plynulejšiu odozvu na plyn pri jazdách v terénnych úsekoch.
World Raid je vybavený 6-osou jednotkou IMU (inerciálnou meracou jednotkou). Tá neprestajne meria zrýchlenie a uhlovú rýchlosť v pozdĺžnom, priečnom a zvislom smere, a tým určuje sily pôsobiace na motocykel. Tieto údaje pracujú v synchronizácii so systémom kontroly trakcie (TCS), systémom kontroly sklzu (SCS) a systémom ABS/Brake Control stroja a pomáhajú novým alebo menej skúseným jazdcom rýchlo získať istotu.
Nová je zostava palivovej nádrže. Tvoria ju dve prepojené hliníkové palivové nádrže namontované na bokoch. Sú o 1,5 kg ľahšie ako predchádzajúci model, pričom si zachovávajú celkový objem 23 litrov (+7 litrov v porovnaní s modelom Ténéré 700) a poskytujú dojazd približne 500 km. Dve oddelené nádrže znižujú vplyv pohybu paliva a zlepšujú ovládateľnosť a stabilitu. K centralizovanejšiemu rozloženiu hmotnosti prispieva aj nízka poloha palivového čerpadla v ľavej bočnej nádrži.
K aktualizáciám, ktoré jazdca udržiavajú v dokonalom pohodlí, prispieva aj nové predné plexi a ľahko odnímateľné bočné deflektory, ktoré poskytujú vysokú úroveň ochrany pred poveternostnými vplyvmi. Veľké stúpačky zaisťujú vysokú úroveň ovládania a priľnavosti, nech už idete kamkoľvek. Gumové vložky poskytujú väčšie pohodlie na dlhých cestách a dajú sa vybrať pre lepšiu priľnavosť v teréne.
Nový plne nastaviteľný balík odpruženia KYB poskytuje lepšiu kontrolu a pohodlie v náročných terénnych podmienkach, ako aj lepší výkon pri tlmení nerovností a výmoľov na ceste. Vpredu sú nové vysokokvalitné hliníkové okuliare a vidlice USD s optimalizovanou tuhosťou. Vidlice majú teraz väčšie vnútorné rúrky s priemerom 46 mm (oproti 43 mm), ale celková hmotnosť zostavy prednej vidlice zostáva rovnaká ako predtým. Vďaka povrchovej úprave Kashima sa minimalizovalo trenie a odieranie a prepracované špecifikácie pruženia a tlmenia zlepšujú tlmenie nárazov a kontakt pneumatiky s vozovkou. Navyše sa znížilo riziko, že v extrémnych situáciách za jazdy nedôjde odpruženie na doraz. Nový systém má nastavovač predpätia na hornej časti rúrok vidlice.
Vylepšené bolo aj plne nastaviteľné zadné odpruženie KYB Monocross. Teraz poskytuje lepší výkon v náročných terénnych podmienkach vďaka zväčšenému zdvihu tlmičov (+5 mm na 106 mm) Zdvih kolies modelu Ténéré 700 World Raid (230 mm vpredu, 220 mm vzadu) je vpredu aj vzadu o 20 mm dlhší ako u štandardného modelu Ténéré 700. Svetlá výška zostáva 255 mm meraná pri ochrannom kryte motora, čo je o 15 mm viac, ako ponúka model Ténéré 700.
Kokpit prešiel výraznou modernizáciou a najviditeľnejší je nový 6,3-palcový farebný TFT displej. Tento prémiový displej je umiestnený vertikálne, aby jazdcovi poskytoval čo najlepšiu viditeľnosť, či už sedí alebo stojí. Displej ponúka tri tematické možnosti – STREET, EXPLORER a RAID – zamerané na špecifické informácie, ktoré najlepšie vyhovujú rôznym jazdným štýlom a prostrediam.
Farebné možnosti modelu 2026 Ténéré 700 World Raid sú Redline White a Midnight Black. Dodávky európskym predajcom Yamaha sa líšia v závislosti od regiónu, preto sa obráťte na svojho národného distribútora Yamaha, ktorý vám poskytne všetky informácie.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 World Raid |
Rok: | 2026 |
Novinka: | NOVINKA 2026 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 220 kg |
Výška sedla: | 890 mm |
Rázvor: | 1595 mm |
Dĺžka: | 2370 mm |
Šírka: | 935 mm |
Výška: | 1495 mm |
Svetlá výška: | 240 mm |
Objem nádrže: | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 401 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Ø 46 mm plne nastaviteľný podvozok KYB |
Poznámka: | |
Poznámka: | elektonický plyn, náklonová elektronika, hliníkové nádrže, EURO5+ Cena 05/2026 od XX XXX EUR |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2026:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Súvisiace články:
- Yamaha Ténéré 700 World Raid v detailoch - Redakcia
- Yamaha sa s Ténéré 700 World Raid vracia k africkým koreňom - Botturi a Tarres idú na Africa Eco Race 2022 - Redakcia
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 World Raid - Awia
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2018 letí do Argentíny - Redakcia
- Yamaha oficiálne oznámila cenu modelu Ténéré 700 2019 a dátum uvedenia na trh - Redakcia
- Novinky Yamaha 2018 - obľúbené modely inovované, enduro Ténéré 700 stále ako prototyp - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
- Montesa predstavuje novinky pre rok 2026
- Kawasaki Z650 S 2026 – ostrejší, elegantnejší naháč s väčšou kapotážou
- 2 zlatá a bronz z ME enduro 2025 pre Slovensko! Thomas Hostinský majster Európy
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora