Anketa:
MZ 251
ZdieľaťPridané: 25.06.2003 Autor: oyzo
Čitatelia: 34873 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja MZ-tka.
Tak toto je moja MZ-tka 250-tka. Je to moja prvá motorka. Je to jednovalcový dvojtakt. Veľa ľudí čo sa na nej previezli hovorili že má ťah ako by to ani nebola 250-tka. A ja s nimi plne súhlasím. Vozil som sa na Jawe 350 a môžem povedať, že MZ 251 ma lepší odpich :) Vozil som sa aj na Honde Doninator, ktorá disponuje viac než dvojnásobkom koníkov :) Pričom ten rozdiel nebolo až tak poznať.
![]() |
Kúpil som ju už celkom dobre porobenú nové smerovky na jednej chýba sklícko, nové hranaté svetlo, myslím, že to vyzerá o dosť lepšie. Motor po GO. Kufor som si tam dal ja.
Pneumatiky su tam nové a dost široké :) Nemá lanká na tachometer ani na otačkomer:( Namontoval som si tam tachometer z bicykla. Myslím, že keď som sa rozhodoval medzi Jawou 350 a MZ-tkou vybral som si správne. Hladal som stroj, ktorý bude ľahký hmotnosťou ale aj ovládaním a prestne to som našiel u MZ 251. Dúfam že ma nesklame a dovezie ma vždy kam budem chcieť.
![]() |
![]() |
Tu je na nej kamarát. |
Pridané: 25.06.2003 Autor: oyzo Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
MZ ETZ 251 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MZ |
Model: | ETZ 251 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 243 ccm |
Max. výkon: | 17.25 k (12.68 kW) / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 69.0 x 65.0 mm |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 90/90-18 |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Pneu vzadu: | 110/80-16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 146 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 115 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'MZ ETZ 251' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MZ ETZ 251' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MZ ETZ 251 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MZ ETZ 251' na www.google.com
Súvisiace články:

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!