Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2250 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30777
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18107)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12670)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Výfuky Akrapovič už dostupné ako originálne príslušenstvo Honda!

 Zdieľať

Pridané: 24.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14159 [Bleskovky - Novinky]

Divízia originálneho príslušenstva spoločnosti Honda uzatvorila s firmou Akrapovič Exhausts dohodu, vďaka ktorej budú výrobky známej značky dostupné pre niektoré športové modely prostredníctvom európskej siete oficiálnych dealerov Honda.

Spoločnosť Honda trh výfukov pre motocykle dlhší čas sledovala a v spolupráci so svojimi najlepšími európskymi importérmi a distribútormi preverovala výrobky všetkých hlavných značiek. Vo všetkých prieskumoch sa medzi najlepších zaradila značka Akrapovič.

Slovinský výrobca – pôvodne známy pod názvom Skorpion – bol založený známym ladičom Igorom Akrapovičom v roku 1990 a o štyri roky neskôr sa jeho produkty po prvýkrát objavili v medzinárodných motocyklových pretekoch šampionátu ProSuperbike.

 Akrapovič Honda CBR 1000RR
Akrapovič Honda CBR 1000RR

V roku 1997 sa názov spoločnosti zmenil zo Skorpion na Akrapovič – zmena prišla v pravý čas, lebo práve v tomto roku stroje vybavené jej technikou dosiahli prvé víťazstvo vo svetovom šampionáte superbikov. Nárast dopytu po výrobkoch firmy Akrapovič, ktorý po tomto prvom víťazstve nasledoval, viedol spoločnosť k rozšíreniu výroby a k vybudovaniu novej továrne.

Vážna spolupráca medzi spoločnosťami Honda a Akrapovič sa začala v roku 1999. Hneď v nasledujúcom roku dosiahol Colin Edwards z tímu Castrol Honda podporovaného HRC na stroji Honda VTR1000SP-1 vo svetovom šampionáte superbikov prvý titul.

 HondaCBR1000RR Akrapovič
HondaCBR1000RR Akrapovič

Od januára 2011 budú výfuky Akrapovič v ponuke originálneho príslušenstva pre CBR1000RR Fireblade , CBR600RR a CB1000R u všetkých európskych dealerov Honda a zákazníci si budú môcť výrobky známej značky po prvýkrát oficiálne objednať. V súčasnosti prebiehajú rokovania o možnostiach rozšírenia ponuky aj na ďalšie modely Honda.

 Akrapovič HondaCBR600RR
Akrapovič HondaCBR600RR

Výfuky Akrapovič budú ponúkané v titanovom prevedení so špeciálnym laserom gravírovaným označením na povrchu. Objednaním týchto výrobkov prostredníctvom oficiálnych dealerov Honda získajú zákazníci prístup k rozsiahlej celoeurópskej sieti náhradných dielov a služieb so zárukou spoločnosti Honda.

Viac informácií o originálnom príslušenstve Honda nájdete na internetových stránkach www.honda-access.com (od januára 2011)

 Akrapovič HondaCB1000R
Akrapovič HondaCB1000R

 Honda CB1000R Akrapovič
Honda CB1000R Akrapovič

Pridané: 24.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač
Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »