Anketa:
Honda NC 700 S a Honda NC 700 X – praktické motorky strednej triedy
ZdieľaťPridané: 29.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 41034 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Honda prináša dvojicu bikov postavených na úplne novom motore s objemom 670 ccm. Jedným z nich je Honda NC 700 S, praktický naháč a druhým je Honda NC 700 X, crossover určený na rozbité cesty.
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Hondy radu NC 700 predstavujú praktické biky bez nutnosti veľkej údržby. U oboch sa pri vývoji kládol dôraz na spojenie praktickosti a zábavnosti. Základom je úplne nový motor, ktorý neohúri ani tak maximálnym výkonom, ale skôr priebehom krútiaku. Motor je radový dvojvalec, ktorý je však sklonený dopredu a vďaka tomu má nielen nižšie ťažisko, ale umožňuje aj úplne novú koncepciu motorky a využitie priestoru. V oblasti, kde by ste očakávali nádrž totiž nájdete úložný priestor do ktorého sa zmestí napríklad integrálna prilba. Skutočná palivová nádrž sa nachádza pod sedadlom a vďaka nízkej spotrebe nového dvojvalca môže mať objem len 14 litrov, pričom dojazd by mal byť stále okolo 250 km. Honda NC 700 S je naháč vhodný aj pre začínajúcich jazdcov, zatiaľ čo NC 700 X je praktický crossover ktorý si ľahko poradí aj s menej kvalitnými cestami.
Odkladací priestor v nádrži |
Oba Hondy NC sú postavené na rovnakom základe. Srdcom rady NC 700 je úplne nový motor, kvapalinou chladený, dvojvalcový motor o objeme 670 ccm s rozvodom SOHC. Motor bol konštruovaný tak aby v celom spektre otáčok poskytoval dostatočne silný krútiaci moment. Maximálny výkon motora pri modely NC 700 S je 35 kW pri 6250 ot./min. a maximálny krútiaci moment 60 Nm je k dispozícii pri 4750 ot./min. Honda NC 700 X dosahuje pri rovnakých otáčkach max výkon 38.1 kW a krúťak 62 Nm. Honda zdôrazňuje nízku spotrebu motora a spĺňanie prísnych emisných noriem. Na plnú 14.1 litrovú nádrž by mali Hondy NC 700 prejsť v pohode 250 - 300 km. Servisný interval pri tomto motore je 12.000 kilometrov.
Voliteľná je DCT prevodovka, ktorá ponúka rovnaké možnosti radenia ako to je pri Honde Crosstourer. Brzdy sú jednokotúčové, vpredu 320 mm kotúč s dvojpiestikovým strmeňom a vzadu 240 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. Je možné dokúpiť si aj systém C-ABS.
Odpruženie je na týchto Hondách rozdielne. Zatiaľ čo Honda NC 700 X je postavená na tlmičoch so zdvihmi vpredu 153.5 mm a vzadu 150 mm zatiaľ čo NC 700 S má zdvihy 120 mm. Rozmery kolies majú obe verzie rovnaké.
Farebné kombinácie sú u Hondy NC 700 S, Seal Silver Metallic (strieborná), Pearl Sunbeam White (biela) a Graphite Black (čierna), a.u NC 700 X, Darkness Black Metallic (čierna), Digital Silver Metallic (strieborná), Pearl Sunbeam White (biela) a Magna Red (červená).
Video
Video: Honda NC 700 X a NC 700 S 2012
info & foto: www.honda-eu.com
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | NC 700 S | NC 700 X |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Naháč | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 670 ccm | 670 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 60 Nm / 4750 ot. | 60 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 80mm | 73 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 153 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 211 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2210 mm |
Šírka: | 760 mm | 830 mm |
Výška: | 1130 mm | 1285 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 165 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km | 3.58 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 295 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EUR | Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS) |
Pridané: 29.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora