Anketa:
Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
ZdieľaťPridané: 01.03.2016 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9231 [Bleskovky - Novinky]
15 rokov starý aktuálny model Hondy Goldwing by sa už mal pobrať do dôchodku a nahradiť by ho mala úplne nová generácia tohto maxi turistu.
Honda Goldwing je na svete už 42 rokov, z toho 15 rokov je tu jej terajší model. Zvesti o príchode nového Goldwingu tu samozrejme sú už dlhšiu dobu, teraz sa ale vraví o príchode nového maxi turistu už v roku 2017.
Vlajková loď motocyklového odvetvia Hondy si už veru zaslúži nového nástupcu. Neustále vylepšenia, modernizácia a limitované edície už skrátka nestačia. Očakávať teda môžme veľa. Hlavne príchod masívneho elektronického zastúpenia komponentov a automatickej dvojspojkovej prevodovky DCT.
Pridané: 01.03.2016 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda GL 1800 Gold Wing - turisticus maximalis - Herghott
- Video: Honda GL 1800 Goldwing – maximálny luxus na dvoch kolesách - Awia
- Honda GL1800 Goldwing Tour DCT 2019 - luxusný šesťvalec trochu inak - Awia
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt - eNeM
- Ojedinelá odťahovka - Honda Goldwing - gilbert
- Prvé info - Honda CBR 1000RR Fireblade 2017 Portimao - Herghott
- Test legendárneho a pokojného turistu BMW R 1200 RT - Herghott
- Naživo: Testujeme Honda NT1100 novinku pre 2022 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- Suzuki a Volkswagen sa definitívne "rozišli"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!