Anketa:
Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
ZdieľaťPridané: 13.04.2016 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12286 [Bleskovky - Novinky]
Yamaha chystá nový adventure model postavený na základe modelu MT-07. Nepôjde však iba o upravený cesťák s kapotážou (Tracer) ale zrejme sa dočkáme dvojvalcovej Yamahy MT-07 Ténéré.
Na testovaní v Európe bola zachytená motorka, ktorá je jednoznačne postavená okolo základu malej Ténéré s motorom z modelu MT-07. Potešia poriadne enduro kolesá, veľká kapotáž a zdá sa že aj dostačujúca svetlá výška.
Nuž zrejme tu máme očakávanú Yamahu Ténéré , tento krát však s dvojvalcovým motorom z modelu MT-07. Uvidíme čo všetko sa ešte objaví vo výbave novinky. Rozhodne to však bude ABS, ktoré je už povinné. Necháme sa prekvapiť, či budú inžinieri nejako meniť aj výkonové parametre dvojvalca. Bohužiaľ to ale vyzerá tak, že model XT660 sa definitívne vytratí z ponuky Yamahy (nespĺňa EURO4) a tak skoro, a či vôbec, sa jeho obnovy nedočkáme.
Zdroj a foto: MCN
Pridané: 13.04.2016 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies - Redakcia
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- Yamaha oficiálne oznámila cenu modelu Ténéré 700 2019 a dátum uvedenia na trh - Redakcia
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 World Raid - Awia
- CCM GP 450 Adventure 2016 vlasnými očami - Awia
- Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily! - Awia
- EICMA 2016 - Yamaha predstavila krásny koncept endura T7, inovovaný TMax, racingovú verziu R6 a ďalšiu retro verziu modelu XSR900 - Herghott
- Novinky 2008 v triede cestné enduro/enduro - Herghott
- Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko - Fonzy
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- Suzuki a Volkswagen sa definitívne "rozišli"
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!