Anketa:
Adresár Moto firiem
Rieju

Web stránka: http://www.enmoto.at/at/sk/Rieju/default.htm
E-mail: sales@scooter-quad.sk
Táto španielska výrobná spoločnosť motocyklov má bohatú tradíciu. Vznikla v roku 1934, keď sa pán Luis Riera a pán Jaime Juanola rozhodli spoločne vyrábať doplnky na bicykle. Názov RIEJU vznikol kombináciou ich priezvísk.Počas svojej dlhoročnej histórie vyrábalo RIEJU bicykle, motory, doplnky, ľahké motocykle, mopedy, skútre a enduro motocykle. Od roku 1993 si spoločnosť DRAC delí trh univerzálnych motocyklov do 50 ccm so spoločnosťou RR 50, vďaka novému štýlu aerodynamického krytu a vidliciam typu upside-down. Odvtedy sa RIEJU zameralo hlavne na ENDURO a športové motocykle s motorom 50 a 125 ccm.V súčasnosti je RIEJU lídrom na španielskom trhu s celkovým predajom 5.500 kusov. Ťažiskom exportu je Francúzsko, Rakúsko a Švédsko. Vývoz predstavuje asi 40% celkového predaja.
Pobočky:
Adresa:
Bajkalská 5/C
83104 Bratislava
Bratislavský kraj
Web stránka: http://www.enmoto.at/at/sk/Rieju/default.htm
E-mail: sales@scooter-quad.sk
Telefón: 0918 696 403
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!