Anketa:
Skúsenosti s prilbou Shark Vision-R
ZdieľaťPridané: 20.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8926 [Testy a predstavenia - Prilby]
Integrálna prilba, ktorá mnohých zaujme hlavne svojím rozšíreným plexisklom, ktorým sa najviac odlišuje od iných prilieb, neponúka iba lepší výhľad na okolie.
Prečo došlo na Shark Vision-R
Keď som pri jednej „dzivej“ jazde po okolitých hrádzach stratil kufor v ktorom som mal zavretú vyklápaciu prilbu prišlo na rad riešenie novej prilby (a kufra). Vlastne mi to možno zachránilo, život lebo neznačková vyklápačka bola nielenže nepohodlná ale pri silnom náraze by zavretá iste nevydržala (keď som ju kupoval rozumu som mal ešte pomenej šlo mi len o cenu). Chcel som opäť vyklápačku, avšak tie skutočne kvalitné o ktorých sa hanlivé slovo vo fórach objavilo len aby reč nestála, boli mimo moju cenovú kategóriu. Preto som sa hlboko zamyslel a presvedčil sám seba, že postačí integrála. Nejaká „turistične“ zameraná hlavne aby mala slnečnú clonu. Keďže som necrossovú prilbu potreboval iba na to aby som nevyzeral blbo na cesťákoch a aby som mal v čom jazdiť v zimných mesiacoch, kúpa neponáhľala. No keď som v Motosvete uvidel Shark Vision-R, vtedajšiu novinku, hneď som tasil chechtáky na pult (samozrejme, že po vyskúšaní a zvolení správnej veľkosti).
Shark Vision-R a jej široký výsek pre plexi |
Oslovilo ma najmä širokánske plexi a to, že mala v sérii namontovanú slnečnú clonu. Ostatné vychytávky som si vtedy nejako nevšímal, no časom som si uvedomil ich funkciu výrazne zvyšujúcu komfort pri nosení. Cena bola síce vyššia ale jednofarebné prevedenie som si mohol dovoliť (moja farba Blank ST Black 269 €, farebné prevedenia od 315 €).
Výhľad z Vision-Rky
Shark Vision-R sa mi o hlavu starala po mnoho kilometrov počas všetkých ročných období. Zakaždým keď si ju nasadím na hlavu oceňujem panoramatické plexi a samotný výhľad z prilby. Shark na svojich stránkach udáva, že Vision-R poskytuje 125% vertikálny a 110% horizontálny výhľad. Nejako extra tomu nerozumiem ani ja preto to sem hodím vlastnými slovami. Pri nosení prilby s umytým plexi mám pocit akoby som na hlave žiadnu prilbu nemal. Zlepšilo sa hlavne periférne videnie, čo si myslím pridá aj na bezpečnosti. Pristihol som sa, že hlavu vykrúcam oveľa menej než kedysi. Väčšie plexi ale prináša nepríjemnosti hlavne pri vysoko postavenom slnku, na to tu je však slnečná clona. Tá sa veľmi jednoducho sklápa páčkou na ľavej strane prilby. Tmavá je teda dosť, dokonca je udané, že poskytuje 100% ochranu proti UV žiareniu, nuž oči ma zatiaľ nebolia.
Vyberanie plexiskla je trochu náročné. Žiadne páčky iba hrubá sila, na druhej strane nevidím dôvod ho často vyberať. Za tmavé ho meniť netreba, je tam predsa clona a ani po niekoľkých pádoch na zem na ňom nevidieť žiadne veľké škrabance.
Vetranie, zahmlievanie a iné na vetre závislé oné
Ťažko ohodnotiť ako Vision-R vetrá. Mal som pocit, že dvojica otvorov na vrchu prilby vôbec nefunguje. Či som ich otvoril alebo zavrel, zmeny som na hlave necítil až prišlo jazdenie pri teplotách blízko nuly. Vtedy som ich hneď zatváral, lebo zimné prúdy na vrchu hlavy neboli extra príjemné. Tož neviem čo k tomu dodať.
Funkciu bradového otvoru už ale nijako nespochybňujem. Pri rýchlej jazde ho občas zatváram lebo mi nie je príjemné mierne fúkanie do očí, avšak stačí sklopiť slnečnú clonu a je tiež po probléme (nie však v noci). Inak cez neho vzduch prúdi pekne na vnútornú stranu plexiskla čím zamedzuje jeho zahmleniu. Podfukovaniu prilby bráni bradový deflektor, ktorý je súčasťou spodného límca prilby.
Proti zahmleniu bojuje aj samotné plexi dobrou vrstvou antifogu. Oproti prilbe Shark S700 je antifog na Vision-R viditeľne lepší, čo ma teda dosť prekvapilo nakoľko ide o rovnakého výrobcu prilieb. Plexi sa mi zahmlieva len pri ozaj nízkych teplotách a veľmi pomalej jazde až státí. Dokonca aj tieto situácie elegantne rieši Sharkom patentovaný Rapid Antifog System. Ide o malú „páčku“ ktorá pri posunutí drží plexi mierne pootvorené a umožní tak jeho lepšie odvetranie z vnútornej strany. Ja tento systém využívam najmä pri jazde v meste aby sa mi lepšie dýchalo.
Rapid Antifog System |
Pohodlie
Tu začnem trochu netradične. Keďže nenosím okuliare systém Easy Fit nevyužívam a teda ho reálne ohodnotiť neviem. Shark Vison-R ponúka možnosť vybrať z lícnych vypchávok malé kusy molitanu a tým pripraviť priestor pre rámy okuliarov. Vyskúšal som slnečné, netlačili. Či by netlačili aj po xx km, to netuším.
Pohodlie pri nasadení na hlavu je aspoň u mňa perfektné. Každý má ale inú hlavu preto je to zrejme dosť subjektívna vec. Mňa hlavne teší dostatok priestoru pre uši. Nutkanie dávať prilbu z hlavy nemám ani po prejdení väčšej porcie kilometrov. Čo asi poteší väčšinu bikerov je zapínanie prilby zasúvacími zúbkami (Microlock quick realese chin strap), ja by som radšej prijal D-krúžky. Dané zapínanie je fajn, rýchlo sa otvára, dobre sa priadaptuje, no sila zvyku nepustí.
Microlock quick realese chin strap |
Spracovanie, bezpečnosť
Nepovažujem za potrebné prepisovať sem názvy materiálov a systémov použitých na výrobu tejto prilby. O tom, že Vision-R nie je žiaden šmejd svedčí aj dodaná 5 ročná záruka. Z prilby mi nikde netrčia nedošité nitky, všetko je pekne dopasované a funkčné. Povrchová úprava vnútrajšku zatiaľ nejaví žiadne známky opotrebenia a to sa nerád holím. Plus sa prilba ľahko rozoberá, teda aj dobre perie (nerád nosím kuklu).
Video
Video: Prilba Shark Vision-R
Záver
Shark Vision-R ponúka za prijateľnú cenu množstvo funkcií využiteľných najmä pri turistike. Výhľad z nej je bezkonkurenčný, má spravenú prípravu pre domontovanie systému Sharktooth (intercom), myslí na bikerov ktorí potrebujú nosiť dioptrické okuliare...
Plusy a mínusy
Panoramatické plexi, antifog, kvalita spracovania | Radšej by som bral D-krúžky |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia, majkyke, derbitv
Pridané: 20.07.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora