Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3168 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29818
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12197)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki DL 650 V-Strom

 Zdieľať

Pridané: 06.01.2005 Autor: tvrdas
Čitatelia: 48267 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tento typ od Suzuki nie je až taký rozšírený na našich cestách tak ako v USA či iných krajinách, preto vám predstavím môj Strom. A kedže má aj litrového súrodenca, menšiemu sa hovorí bonsaj.

Srdce mu požičal SV 650. Vodou chladený vidlicový dvojvalec, DOHC-éčko, mierne pootočený v smere jazdy. Jeden valec akoby už ležal. Motor je vyladený pre záber odspodu, takže má oproti SV menej koníkov, ale vyšší krúťak. 68 koní mi však ako začiatočníkovi stačí. Veľmi pekne pradie. Vybavený je okrem iného chladičom oleja.

 prvý krát, keď som videl motorku ma prekvapila svojou veľkosťou.
prvý krát, keď som videl motorku ma prekvapila svojou veľkosťou.

Zovňajškom by som Strom zaradil medzi cestovnú motorku a enduro. Zdvihy oboch kolies sú oproti cesťákom väčšie, ale na pravé enduro to nestačí. Spolu s nastaviteľným pružením vpredu aj vzadu si však človek môže doladiť stroj pre poľnú cestu či asfaltku. Dizajnom sa skôr ponáša na enduro. Nemá toľko kapotáže ako cesťáky. Vystačí si s výškovo nastaviteľným štítom. Pre istotu som originál vymenil za väčší Givi. Poloha jazdca za riadidlami je uvoľnená, takmer je jazdec vystretý a ruky len položené, čo je vhodné aj na cestovanie ako aj 6-stupňová prevodovka, podľa odborníkov veľmi presná.

 poľné či lesné cesty sú pre Vstrom OK
poľné či lesné cesty sú pre Vstrom OK

V testoch je Strom 650 označovaný ako ideálna motorka na kľukaté okresky s ľahkým ovládaním uľahčujúcim jazdu v meste. Mesto môžem potvrdiť, okresky ma ešte len čakajú. Bonsaj vyzerá byť veľmi všestranná motorka: raz ako solídny turista s možnosťou odbočiť cez rolu do lesa a podobne inokedy ako parťák do mesta. Som zvedavý, ako to teda je kedže mám natočených ledva 1500 km. Pri kúpe som pribalil zadný kufor, bočné tašky, pre istotu padáky…, pribudnú aj chrániče rukovätí.
Ževraj v zahraničí najpredávanejší model Suzuki …

Pre zaujímavosť pripájam linky na weby pre prívržencov a majiteľov V stromov.

dá sa tu zohnať všetko: od fotiek, príslušenstva cez rady k úpravám až po diskusiu o tom, či 18 000 km najazdených na jednu reťaz je dosť, alebo to je normálka ...

Pridané: 06.01.2005 Autor: tvrdas Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki V-Strom 650 2004:

Foto:
Suzuki V-Strom 650 2004
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:V-Strom 650
Rok:2004
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:645 ccm
Kompresný pomer:11.5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Výška sedla:820 mm
Šírka:840 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:22 l

Súvisiace články:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »