ISSN 1336-6491 | Online: 1492 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30254
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17848)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12406)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

7. marca 2015 - V Telgárte Motoskijöring a wintercross

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2015 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 4472 [Šport - Motocross]

V lyžiarskom stredisku pri Telgárte si budete môcť v sobotu 7. marca 2015 okrem skvelej lyžovačky užiť aj MOTOSKIJORING a WINTERCROSS. Bude to pravá adrenalínová show, ktorá odštartuje na obed o 12.00 a o nevšedný športový zážitok sa postarajú pretekári slovenského endura, countrycrossu a motocrossu. Samozrejmosťou budú dobroty domácej kuchyne z kotlíka a teplé alko aj nealko nápoje.

Čo je Skijöring?

Skijöring je športová lyžiarska disciplína, v ktorej je lyžiar ťahaný koňom, sobom, alebo psami. Skijöring vznikol pred niekoľkými storočiami v škandinávskych krajinách ako spôsob cestovania na dlhé vzdialenosti zasneženou krajinou. Laponcov ťahali na lyžiach sobi. V päddesiatych rokoch predošlého storočia sa skijöring stal športovou disciplínou v Severnej Amerike.

 Telgart skijoring 2015
Telgart skijoring 2015

Skijöring na Slovensku v motopodobe:

Na Slovensku sa skijöring, ako súťažná športová disciplína, koná ako Motoskijöring. Pretekári na terénnych motocykloch ťahajú lyžiarov na lane za sebou a to v hromadných štartoch. To robí motoskijöring kontaktným a adrenalínovým.

Systém jazdenia MOTOSKIJORING a WINTERCROSS v Telgárte:

Pretekárske dvojice motoskijöringu budú pozostávať z jazdca na motorke a lyžiara ťahaného za ním na lane. Spoločne Vám predvedú svoje umenie, odhodlanosť a húževnatosť. Preteky vo wintercrosse, čo je obdoba motokrosu na snehu, sa budú konať hneď po dojazde poslednej motoskijöringovej dvojice. Tu sa okrem motoriek predvedú aj „quadisti“, teda pretekári na štvorkolkách v disciplíne „Winter – quad“.

Popri adrenalínovej show sa návštevníci zahrejú pri ohni, dajú si čaj či varené vínko a nebudú chýbať ani kotlíkové špeciality z domácej šumiackej kuchyne. Podujatím vás bude sprevádzať dobrá hudba a do diania vás zainteresuje moderátorka Radka Mazáková. Všetci nadšenci adrenalínovej zábavy sú srdečne vítaní. Vstup je zadarmo.

Pridané: 16.02.2015 Autor: radkaMazak Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »