Anketa:
7. marca 2015 - V Telgárte Motoskijöring a wintercross
ZdieľaťPridané: 16.02.2015 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 4472 [Šport - Motocross]
V lyžiarskom stredisku pri Telgárte si budete môcť v sobotu 7. marca 2015 okrem skvelej lyžovačky užiť aj MOTOSKIJORING a WINTERCROSS. Bude to pravá adrenalínová show, ktorá odštartuje na obed o 12.00 a o nevšedný športový zážitok sa postarajú pretekári slovenského endura, countrycrossu a motocrossu. Samozrejmosťou budú dobroty domácej kuchyne z kotlíka a teplé alko aj nealko nápoje.
Čo je Skijöring?
Skijöring je športová lyžiarska disciplína, v ktorej je lyžiar ťahaný koňom, sobom, alebo psami. Skijöring vznikol pred niekoľkými storočiami v škandinávskych krajinách ako spôsob cestovania na dlhé vzdialenosti zasneženou krajinou. Laponcov ťahali na lyžiach sobi. V päddesiatych rokoch predošlého storočia sa skijöring stal športovou disciplínou v Severnej Amerike.
![]() |
Telgart skijoring 2015 |
Skijöring na Slovensku v motopodobe:
Na Slovensku sa skijöring, ako súťažná športová disciplína, koná ako Motoskijöring. Pretekári na terénnych motocykloch ťahajú lyžiarov na lane za sebou a to v hromadných štartoch. To robí motoskijöring kontaktným a adrenalínovým.
Systém jazdenia MOTOSKIJORING a WINTERCROSS v Telgárte:
Pretekárske dvojice motoskijöringu budú pozostávať z jazdca na motorke a lyžiara ťahaného za ním na lane. Spoločne Vám predvedú svoje umenie, odhodlanosť a húževnatosť. Preteky vo wintercrosse, čo je obdoba motokrosu na snehu, sa budú konať hneď po dojazde poslednej motoskijöringovej dvojice. Tu sa okrem motoriek predvedú aj „quadisti“, teda pretekári na štvorkolkách v disciplíne „Winter – quad“.
Popri adrenalínovej show sa návštevníci zahrejú pri ohni, dajú si čaj či varené vínko a nebudú chýbať ani kotlíkové špeciality z domácej šumiackej kuchyne. Podujatím vás bude sprevádzať dobrá hudba a do diania vás zainteresuje moderátorka Radka Mazáková. Všetci nadšenci adrenalínovej zábavy sú srdečne vítaní. Vstup je zadarmo.
Pridané: 16.02.2015 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovakia MX-QUAD Championships 2015 – MOTOCORSE CUP v Šaštín Stráže - Redakcia
- Pozvánka: Slovakia MX & QUAD CHAMPIONSHIPS – MotoCorse cup 31.5.2015 Sverepec - Redakcia
- Report: 4. Stretko ľadových medveďov 2018 - zimný motozraz - janciii
- Report: Stretko / preteky ľadových medveďov 2015 - zimný motozraz - Awia
- 7. Stretko ľadových medveďov 4. 2. 2023, Brezno - Awia
- Pozvánka: Stretko / Preteky ľadových medveďov 24. - 25. 1. 2015 - zimný motozraz - Awia
- Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 23. - 24. 1. 2016, Brezno - Awia
- Rumunský motodenník 2015 - peter3401
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!