Anketa:
Triumph Tiger 800 XCx 2015 - prítulné zvieratko na cesty aj necesty 2/2
ZdieľaťPridané: 18.05.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 18359 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Martin Kňaze - matox:
Tiger XCx je motorka, ktorá ma ihneď zaujala, aj keď podobné stroje nie sú šálka mojej kávy. Už z pohľadu pôsobí ako kvalitne postavený Európan, s dobro váhou, agilný, úzky ale pritom dostatočne pohodlný aj pre dvoch na zdolávanie dobrodružstiev ďaleko za hranicami našej rodnej hrude. Mal som možnosť sa na ňom previesť len kratučko a tak sa nebudem rozpisovať a zhrniem len pár postrehov.
Po usadnutí na rozmerne sedlo ma potešila priaznivá výška. Posed je úplne vzpriamený, nohy zvierajú na stúpačkách pravý uhol, tu by som zvládol precestovať celý deň len s cik a tanken pauzami. Predne úzke 21” kolo sa nezľakne ani ťažšieho terénu, jamy na cestách ignoruje, avšak daň za to je samozrejme horšie jazdné vlastnosti pri športovej zákrutovej jazde, kde sa ľúbi trochu zatvárať. Na toto ale nie je určená, takže to za mínus nepovažujem. Stúpačky škrtnete pomerne skoro, takže vás upozorni, keď si pomýlite zameranie tejto mašiny.
Motor však prijme kľudne aj rezkejšiu nakladačku. Je prijemne “mäkko” naladený, ide hladučko úplne od voľnobehu a nekucká dokonca ani na 6ke pri 40-50 km/h. S chuťou sa vytáča a nevädne ani v hornom spektre otáčok, čo je nesporná výhoda troj valcov.
Podvozok je naladený komfortne endurovito, takže sa pri prudkom brzdení ponára predok, ale dramatické to nie je. Čo ma vyslovene sklamalo, boli brzdy. Je možné, že to bolo ešte nezabehnutou motorkou a neskôr si “sadnú”, ale pri teste boli špongiovito mäkké a keď ste chceli razantnejšie brzdiť, bolo treba ozaj silno stisnúť páčku. Ešte že je mašina vybavená ABS, pretože pri neopatrnom mačkaní a úzkom prednom kolese (mala styčná plocha s asfaltom) reálne hrozí podšmyknutie. Jemnosť a slabší účinok bŕzd bude skôr výhoda v teréne, kde potrebujete viac citu pre brzdenie.
Motorka je vyslovene určená pre dobrodruhov, ktorí začínajú tam, kde cesta konci. Nie je to GSo, ktoré kľudne zoberiete aj na okruh, toto je mašina, ktorá si pýta terén aspoň 50:50 voči asfaltu. Nabaliť ju a vyraziť vo dvojici turistickým tempom, s dobrou spotrebou a komfortom a zbierať zážitky, ktoré v meste nezažijete. To je pre mňa Tiger XCx.
dobre vyladený motor, pohodlie, vzhľad | brzdy |
Konkurencia
Momentálne má s Triumph Tiger 800 XCx porovnateľnú motorku na trhu samotný Triumph s modelmi XC, XCA a BMW s modelom F800GS a F700GS. F800GS Adventure má nad tigríkom navrch vďaka dojazdu na nádrž. Triumph by niečo podobné tiež mohol vymyslieť, dobrý základ pre long-range cestovateľa majú k dispozícií.
S privretím jedného oka, by sa za konkurenciu dal považovať bajk od KTM 1050-tka. Možno ešte Suzuki V-Strom 650 XT a XT660 Tenere od Yamahy. Ostatný cestovatelia sú zameraný viac na asfalt ako na poľné cesty.
Záver
Cestovné enduro Triumph Tiger 800 XCx je vyzretý bajk, pre vyzretých jazdcov. Kto hľadá zúrivca s kuframi na asfaltovú paľbu, mal by sa pozrieť po niečom inom. Kto hľadá spoločníka na cestách aj necestách, ktorého nezaskočí žiadny terén, poprípade má ambície objavovať svet mimo asfalt, tomu má určite čo ponúknuť. Mne rozhodne nasadil chrobáka do hlavy, mať na účte navyše 11.700 EUR, beriem si čierneho.
Apropo výrobca udáva spotrebu 4,3 l/100km ... mne sa s tigríkom v zábehu k tejto hodnote nepodarilo ani priblížiť.
Plusy, mínusy
Motor, Podvozok, Elektornika, 21\" predné koleso a znova motor a podvozok | mínusy mäkké brzdy, pár tlačítkových chybyčiek, pevné plexi |
Video
Video: Triumph Tiger 800 2015 - NE-obyčajný Adventure Bike
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Triumph Tiger 800 XCx 2015:
Servisný interval | 10.000 km |
Spotreba udávaná výrobcom | 4,3L/100km |
Cena motorky | 11.700,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 188,99 EUR |
Kufor topcase | 408,99 EUR, 2x 36L |
Nosič bočných kufrov + kufre | 194,50 EUR + 738,50 EUR, 2x 36L |
Vyhriavané rukoväte | 277,50 EUR |
Turistické plexi, posuvné plexi | 224,50 EUR |
Tankvak | 224,50 EUR |
Hmlovky | 462,50 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 71,99 EUR |
Stupačka | 10,50 EUR |
Spätné zrkadlo | 99,50 EUR |
Smerovka | 53,50 EUR |
Text: datadive, Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko, datadive
Motocykel na test poskytla spoločnosť MotoCorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | BMW | KTM |
Model: | Tiger 800 XCx | F 800 GS Adventure | 1050 Adventure |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 798 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79 Nm / 7850 ot. | 83 Nm / 5750 ot. | 107 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | 12:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74 x 61.9 mm | 82 x 75.6 mm | 103 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 220 mm | 230 mm | 185 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 215 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová (ABS) | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 308 mm | 300 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 54 V | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 265 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-17 | 150/70-R17 69 V | 150/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 190 kg | 212 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 229 kg | 235 kg |
Výška sedla: | 840 mm | 890 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1545 mm | 1578 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2215 mm | 2305 mm | |
Šírka: | 865 mm | 925 mm | |
Výška: | 1390 mm | 1450 mm | |
Svetlá výška: | 220 mm | ||
Objem nádrže: | 19 l | 24 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 193 km/h | ||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 418 km | cca 313 km | |
Servisný interval: | 15 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | nie | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Iná výbava: | V sérii: podvozok WP, padacie rámy, ochr. motora, centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 02/2015 11 700,00 € | Cena 06/2015 12 700,-EUR |
Pridané: 18.05.2015 Autor: datadive Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Speed Triple 1050 S 2016 - chuligán nám dospel
- Nový Ducati Superbike s V4 motorom?
- Nová Jawa 350 OHC?
- Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi
- Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom
- Intermot 2016: Novinky značky Indian
- Boli sme na siedmom ročníku Honda Fest, Lipno - Šumava 2016
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F
- Boli sme na BMW Motorrad Fest 2016 v Poľsku
- Harley-Davidson Praha druhý krát Kráľom Customov
- ... zobraz všetky články od tohto autora