Anketa:
Hon Dá 22 ročná VFR
ZdieľaťPridané: 27.11.2015 Autor: Tripuce
Čitatelia: 8427 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je zima. Takmer mráz. Opäť mám prebytok voľného času. Chápeš. Veľa čítam, pozerám filmy, šukám, cvičím. Premýšľam. Kam sa odsťahovať. Austrália, Južná Amerika, Sicília? Nevadí. Deväť.
Hneď, ako som predal svoj srandovný dvojkolesový motorový približovák, tj skúter Yamaha Cygnus (recenziu možno nájsť aj tutok na Motoride), otvoril som bazoš, prepočítal som si keše (málo, kámo, málo, mal si sa lepšie učiť) a už som klikal jak ďateľ po diéte. Hľadal som hlavne cestné enduro, pretože mi príde také praktické, riaditka vysoko, takže ruky nebudú tŕpnuť a celkovo moja neštandardná postava ala Lárdž z Adamsovcov sa tam pohodlne naprace. Enduro som chcel aj preto, lebo mám rád pocit, že ak nadíde súmrak civilizácie, prežijem bez väčších zádrhelov. Preto mám rád nožíky, sekery, army módu atd. Aký súmrak? Napríklad, bude vojna, cesty budú rozbombardované, náhradné diely nedostupné, benzín na prídel atď, na toto mi staršie enduro prišlo ako stvorené, jednoduchá údržba, nenáročné na kvalitu benzínu, plus sa dá ľahko upevniť snajperka na trup motorky.
Pod môj cenový strop 1500 é sa ich však veľa nezmestilo. Zopár. Pozrel som nejaké recenzie na konkrétne kusy a oslovil predajcov, ale žiaden konsezus nenastal. Potom som zvažoval Yamahu TDM 800, bol som aj jednu pozrieť v Partizánskom, na fotke pekná modrá, oranžové kolesá, ale keď ju pajko vytiahol z garáže, skoro ma jeblo. Podomácke opravy a úpravy, výfuk z parníka, štetcom zatierané, no pojazdný šrot. Naštartoval to. Či sa nejdem previezť. Čo? Či sa nejdem previezť? Čo? Šak to malo na voľnobehu asi 150 decibelov. Škoda, lebo výškovo ako na mňa. Pi*oval som nad zabitým poobedím a volal som kamarátovi, ex-motorkárovi (ale stále károvi), že som ju nezobral a on mi vypi*oval do telefónu že nech si pozerám normálne motorky, že našiel VFR 750 za 1350, že to je super motorka, spoľahlivá, pohodlná, tuším padlo aj slovo legendárna.
To slovo mám rád. Legendy sa priťahujú. Poslal mi link na Whatsappe, kukám a pekná, červená sviňa. Rok 93, tj už je plnoletá. Niekto by povedal, stará. Vyjazdená. Bol som ju pozrieť a zapáčila sa mi. Originál výfuk, originál lak, na pravom boku šuchnutá, ale žiadna tragédia. Previezol som sa a bolo rozhodnuté. Rýchlosti padali ako po margaríne. Motor priadol ako keby včera vyšiel z továrne, jak keď si kocúr líže varlatá. Priamy, plynulý ťah, bez dier a kopancov. Ako z veľkej knihy o motorkách. A teraz má prísť tá hlavná časť článku a ja zisťujem, že už by som mal ísť robiť. Nechce sa mi. Ozaj, neviete o nejakej robote kde by ma platili za to, že jem a pozerám filmy a spím? Ak áno, pošlite mi prosím súkromnú správu.
VFR som kupoval koncom júla s čerstvým vodičákom na veľkú motorku. Cestu domov som absolvoval asi tak 80-tkou. Do áňusu by sa mi nevošla ani nanočastica uránu, tak som bol napätý. 240 kg. 100 koní. Pre mňa ako greenhorna a hňupa to bola šupa.
Do začiatku Novembra som najazdil nejakých 8 tisíc cca. Len tuto. Okolo kominára. Do roboty. Sem tam cez víkend menší tripík. Keď žena dovolila. Motorka sa osvedčila. Žiadna závada. Nič. Myslím, že už som si na ňu zvykol. Čo to sme zažili. Sme sa zžili. Nižšie heslovite rozpíšem moje poznatky:
- Je to dospelá motorka, necítim na nej nepohodlie, ale keď som sa videl na nej na fotke, zistil som, že mi je ako keby o pol čísla menšia
- Veterný štít originál, pri mojej výške ide všetok prúd vzduchu od ramien vyššie. Rýchlosti vyššie ako 120 km/h sú pre mňa nepohodlné, helmou mi to j *bé
- Motor má krásny lineárny záťah, pod 3000 sa necíti dobre, ideálne otáčky sú 5000, od 7000 začína tornádo, tuším až do 11000
- Prevodovka, presná, jemná. Nerada má podraďovanie z 2 do 1.
- Cestovanie, po 200 km si musím dať pauzu, zadnica, chrbát, ruky. Po pol hoďke oddychu zas pohoda. Dojazd cca 350 km. Spotreba priemer 5,5 na 100. Dokáže držať krok s akoukoľvek modernou mašinou (pokiaľ to dokáže pilot)
- Váha, áno, je ťažká, cítiť to pri manipulácii
- Ovládateľnosť, je to športový cesťák, skôr cesťák, poslušne nasleduje svojho pána, klopí, zabáča, ale v nižších rýchlostiach cítiť tú hmotu
- Spoľahlivosť, páni, tá motorka má 22 rokov a nič jej neni! Je stále pekná, je stále vo forme, je to podľa mňa jedinečná vizitka pre firmu Honda.
- Cena, myslím, že kamarát mal pravdu, za tú cenu lepšiu motorku ťažko dostať, 1.350 eur, pre porovnanie, nová 800-vka stoji 12.000 é a povedzme si úprimne, ponúka niečo čo moja nie? ABS? ESP? Image?
Chachá. Teda, nie že by som novú nechcel!! Chcel!
Dobre, chcelo by to nejaké fotky, ňéé? Nemám. Keď jazdím tak jazdím. Jazdím pre seba, nie pre FB. Kedysi ma bavilo fotiť. Ale prešlo ma to. Možno časom doplním. Neviem sa už dočkať jari. Keď Miloš vezme Pegaso, Dominik Monstra, Peťo RT-čko, ja VFR a vyrazíme len tak hocikedy hocikam vymetať zatáčky. Vidíme sa na nich, čus.
Pridané: 27.11.2015 Autor: Tripuce Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VFR 750 F 1993:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR 750 F |
Rok: | 1993 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 748 ccm |
Max. výkon: | 104.5 k (76.8 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 76.49 Nm / 8000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 215 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VFR 750 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VFR 750 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR 750 F 1993' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR 750 F' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!