Anketa:
Tomáš Svitok ide do sezóny 2016 do Extéria BMW Teamu
ZdieľaťPridané: 15.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3906 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Svitok sa v nadchádzajúcej sezóne predstaví ako pretekár českého Extéria BMW Teamu v seriáli Alpe Adria Championship v triede Superstock 1000.
Dvadsaťpäťročný jazdec sa tak vracia do triedy, v ktorej v minulosti strávil päť sezón vo svetovom pohári. Vlani štartoval v alpsko-jadranskom šampionáte v triede Superstock 600, kde obsadil konečnú štvrtú priečku. Dohodu o spolupráci s českým Extéria BMW Teamom podpísal Svitok vo štvrtok 11. februára v Banskej Bystrici.
Extéria BMW Team vstúpil do sveta motocyklových pretekov vlani a hneď mimoriadne úspešne, keď jeho pretekári vybojovali množstvo úspechov v seriáli Alpe Adria Championship, v Majstrovstvách Slovenska a seriáli International Motorcycle Race Cup, no darilo sa im aj v šampionátoch na prírodných okruhoch.
Tomáš Svitok: „Som rád, že môžem nasledujúcu sezónu stráviť s Extéria BMW Teamom práve v sedle motocykla BMW, na ktorom som doteraz ešte nejazdil, no o jeho nesporných kvalitách viem veľmi dobre. Počas celej zimy som riešil, kde a na čom budem jazdiť a vlastne až teraz po podpise zmluvy som si mohol konečne vydýchnuť a môžem sa na sezónu pripravovať s čistou hlavou. Samotná príprava už samozrejme dávno začala, pričom veľmi využívam aj tréning na terénnej motorke. Do prvých pretekov máme ešte veľa času, ale čakajú nás ešte testy a ja už sa neviem dočkať prvého jazdenia na novom baworáku. Mám rovnako radosť z návratu do triedy Superstock 1000, kde som strávil mnoho rokov a hoci je dnes ešte predčasné dávať si nejaké ciele, tak určite urobím všetko pre to, aby som mohol bojovať o pódiové priečky. Moja veľká vďaka za túto šancu patrí Michalovi Fojtíkovi, majiteľovi Extéria BMW Teamu, a takisto mojim partnerom, HS moto racing, Seven Cafe, The Cult Motorcycles a za podporu mojej rodine a priateľke.“
Michal Fojtík, majiteľ tímu Extéria BMW Team: „Verím, že keď človek usilovne pracuje, tak príde úspech. Ako tím sme vznikli len pred rokom a tento rok vďaka úzkej spolupráci s BMW Motorrad Slovensko môžeme celé pretekanie posunúť na vyššiu úroveň. Tou vyššou úrovňou je pre nás Tomáš. Som veľmi rád, že sa nám podarilo dohodnúť a verím, že naša spolupráca neskončí po tohtoročnej sezóne! Veríme, že nás čaká veľa spoločných pretekov a snáď aj vo vyšších seriáloch. Urobíme všetko preto, nech u nás Tomáš má podmienky na to, aby v pretekoch víťazil. Bez našich partnerov by však nič z toho nebolo možné. Veľká vďaka patrí spoločnostiam Goldfren, AM trade, Bikesplast, Empora hotels, ARP racing parts hlavne potom Extéria a BMW Motorrad Slovensko. A nemôžem nespomenúť Viktora Nossa, ktorý vždy dobre poradí a rád nasmeruje tam kam treba.“
Pridané: 15.02.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda sa rozširuje modelový rad o retro model CB1000F
- Taliansky projekt „Hachimaan“ sa stal víťazom súťaže Honda Customs 2025
- MM SR enduro a country cross Brezno 2025
- GOES predstavuje modely na rok 2026
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!