Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2719 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30679
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18060)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12619)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Moste spoznali prvých šampiónov Alpe Adrie

 Zdieľať

Pridané: 20.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1951 [Šport - Cestné Motocykle]

Severočeský Autodrom Most hostil počas uplynulého víkendu viac ako dvesto pretekárov z trinástich európskych krajín, ktorí bojovali o body v rámci motocyklového šampionátu Alpe Adria. Organizátorom seriálu je slovenská agentúra Slovakia Racing, ktorá pre súťažiacich jazdcov aj tentoraz pripravila dvoje pretekov. Navyše sa na mieste jazdilo aj o umiestnenia do niekoľkých národných šampionátov a IMRC Cupu.

Keďže podujatie v Moste bolo predposledným v seriáli, už s predstihom sme spoznali niekoľkých šampiónov, pričom o tých zostávajúcich sa bude rozhodovať v septembri na Slovakia Ringu. Jednou z tried, kde už poznáme majstra pre rok 2016, je trieda 125 Sport Production. Talian Danilo Digiorgio, ktorý tento rok nepoznal premožiteľa, zvíťazil oba razy aj v Moste a potvrdil tak, že si tohtoročný titul šampióna rozhodne zaslúži. Dvomi druhými miestami si rovnako druhé miesto aj v celkovom poradí upevnil domáci pretekár Radek Lamich, o tretie miesta na pódiu sa podelili domáci Petr Endršť a Slovák Peter Rauch.

V sobotňajších pretekoch triedy 125GP/Moto3 zvíťazil britský jazdec Cameron Horsman, ktorý sa ale v nedeľu musel uspokojiť s druhým miestom za domácim Martinom Gbelcom. Ten k smútku fanúšikov na tribúnach pre pád nedokončil sobotňajšie preteky. Na čele priebežného hodnotenia je český pretekár Oliver König, ktorý sa ale podujatia v Moste nezúčastnil, no je naďalej najväčším favoritom na titul šampióna Alpe Adrie.

V triede Superstock 600 akoby sa opakoval situácia z vlaňajška, kedy o titul šampióna bojovala dvojica maďarských jazdcov, David Juhász a Alen Györfi, ktorí sa aj tentoraz v Moste podelili o víťazstvá. Pred posledným podujatím sú aj tentoraz obaja hlavnými favoritmi na celkové prvenstvo, pričom väčšie šance má predsa len obhajca titulu Juhász, ktorý na Slovakia Ring príde s 15-bodovým náskokom.

Aj napriek tomu, že víťazstvá v triede Supertport v Moste vybojovali Poliak Sebastian Zielinski a domáci Michal Chalupa, na čele priebežného hodnotenia zostáva český jazdec Igor Kaláb, ktorému sa však pred posledným podujatím mohlo dýchať oveľa lepšie. V nedeľných pretekoch ale spadol a jeho náskok na čele tabuľky pred Chorvátom Marinom Ivanovom sa znížil na 20 bodov. S ďalšími len dvomi bodmi straty je potom víťaz z nedele Chalupa. Na Slovakia Ringu teda môžeme byť svedkami veľmi dramatického finále.

O všetkom rozhodnuté je naopak v triede Superstock 1000, kde svoj vlaňajší titul šampióna obhájil český pretekár Michal Prášek. Jeho najväčší súper z úvodu sezóny, Jaroslav Černý, sa pre následky zranenia z Pannonia-ringu neobjavil ani v Moste, kde tentoraz zvíťazili Poliaci Marcin Walkowiak a Daniel Bukowski. Práškovi nakoniec k zaslúženej obhajobe titulu stačili v Moste len druhé a tretie miesto.

Najdramatickejšie preteky na finálovom podujatí v septembri na Slovakia Ringu nám sľubuje kráľovská trieda Superbike! Rozdiel medzi vedúcim Rakúšanom Julianom Mayerom a Čechom Lukášom Peškom je len sedem bodov a keďže v hre je ešte 53 možných získaných bodov, majú sa motocykloví priaznivci na čo tešiť! Obaja navyše zvíťazili aj v Moste, pričom v sobotu museli byť preteky predčasne ukončené už po ôsmom kole, čo bolo ľúto hlavne Peškovi, ktorý sa nechcel uspokojiť s druhým miestom, na ktorom v tom čase jazdil. Zaujímavosťou je, že na pódium ho v sobotu sprevádzal aj mladší brat Karel, ktorý skončil tretí.

O záver vydareného víkendu sa postarali pretekári IMRC Cupu. V triede do 600 cm3 zvíťazil Chorvát Martin Vugrinec, no radosť v cieli mal aj druhý v poradí, Slovák Milan Murgaš, ktorý tak urobil rázny krok k celkovému víťazstvu v seriáli.

Vo vyššej triede, nad 600 cm3, zvíťazil Poliak Rafal Lyko. Na poslednom podujatí sezóny sa rozhodne o celkovom prvenstve, na ktoré si brúsia zuby hneď traja jazdci, Slováci Štefan Cirbus a Juraj Knezovič
a takisto víťaz z Mostu Lyko, ktorých delia v tabuľke len štyri body. Posledné podujatie seriálov Alpe Adria Road Racing Championhip a IMRC Cupu sa uskutoční 23. - 25. septembra na Slovakia Ringu, kde sa môžu fanúšikovia tešiť na boje o zostávajúce tituly šampiónov, pričom tým najväčším lákadlom bude práve kráľovská trieda Superbikov.

Kompletné výsledky z Mostu nájdete na tomto odkaze.

Pridané: 20.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »