Anketa:
Kráska v červenom - Honda CB500X
ZdieľaťPridané: 09.06.2017 Autor: katka2102
Čitatelia: 14154 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je toto najmenšie cestovné enduro od Hondy vhodné pre ženu s dobrodružnou povahou? To sa ešte len uvidí, zatiaľ sa spolu iba zoznamujeme...
Po niekoľkých rokoch odjazdených v pozícii ľadvinky som sa minulý rok rozhodla povýšiť na motorkárku a urobila som si vodičák na veľkú moto. Onedlho na to sa na dvore ocitla moja prvá motorčička - Varadero 125 a začali mi pribúdať prvé vlastné kilometre. Spolu s nimi narastalo presvedčenie, že tento objem je na dlhšie cesty málo. Keď mi potom niekedy v zime priateľ ukázal foto CB500X bola to láska na prvý pohľad.
Prišla jar a s ňou prekvapenie v podobe telefonátu od predajcu z Nitry - máme tu jedno voľné červené X-ko. Rozhodnutie bolo rýchle a trochu aj nečakané, ale o týždeň bola nová voňavá kráska doma. Chcem poďakovať Peťovi a chlapcom z Hondy za výber doplnkov a ich inštaláciu ešte pred predajom.
Išlo o padacie rámy, ochrany rúk a topcase, všetko Givi. Ďalej ukazovateľ zaradeného prevodového stupňa GiPro, ochranný kryt motora od Motorrad-planet - čierny a v neposlednom rade výmena prepákovania HyperPro - zníženie o asi 3 cm, čo pri mojej výške 165 cm ocením najviac :-)
Zatiaľ si s touto kráskou na seba zvykáme. Motor je naozaj príjemný, nevyžaduje také časté preraďovanie ako 125-ka. Za zvuk originál výfuku by sa nemusel hanbiť ani väčší objem. Originál plexi poskytuje pri mojej výške dostatočnú ochranu pred vetrom. Do zákruty treba motorku trochu viac potlačiť, čo je asi následok prepákovania, ale nie je to nič hrozné. Spotreba pri dlhšej jazde 3,7 l/100 km, v meste cca 4,5 l/100 km.
Po odjazdení pár tisíc kilometrov sa uvidí, či je toto najmenšie cestovné endurko vhodné aj pre ženu. Ja ale verím, že áno :-)
Pridané: 09.06.2017 Autor: katka2102 Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CB500X 2017:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB500X |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 |
Palivový system: | PGM FI |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg |
Výška sedla: | 810 mm |
Rázvor: | 1421 mm |
Dĺžka: | 2095 mm |
Šírka: | 830 mm |
Výška: | 1290 mm |
Svetlá výška: | 170 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 184 km/h |
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 360 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CB500X' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CB500X' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CB500X 2017' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CB500X' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
- Krížom-krážom po Slovensku na CB500X - Awia
- Honda inovuje trojicu modelov CB500 - dostali EURO5, nové farby a vylepšenia - Redakcia

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!