Anketa:
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov 1/2
ZdieľaťPridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16534 [Testy a predstavenia - Test]
Pre rok 2019 Honda inovovala celú radu CB500. Práve X-ko dostalo veľa nových zmien, ktoré z neho robia ešte lepšieho adventure turistu s vylepšeniami zameranými aj na jazdu mimo asfaltu.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
S X-kom som si užil fajnový týždeň a nabehal množstvo kilometrov. Hneď prvý deň viac ako 700 keď som hu preberal v Trenčíne, jazdil som až na Záhorí a večer parkoval v Košiciach. Pozrime sa však najprv stručne čo je nové:
Čo je nové:
- Prepracovaný priebeh výkonu motora – nárast výkonu aj krútiaku medzi 3 až 7000 ot. (zmenené časovanie ventilov)
- nový výfuk
- anti-hop spojka (aj s funkciu assist)
- Nový ostrejší dizajn
- Zvýšené zdvihy podvozka na 150/135 mm (predtým 140/1180mm) - svetlá výška teraz 180mm
- Nastaviteľné predpätie prednej vidlice
- 19-palcové predné koleso
- Robustné kónické riaditka
- Nová LCD prístrojovka s ukazovateľom zaradenej rýchlosti a preradenia
- LED smerovky (komplet LED svetlá mal aj predchodca)
- Vyššie plexi a držiak na GPS
Video: Honda CB500X 2019 – adventúra nielen pre vodičáky A2
Cestovanie:
X-ko je stavané priamo na cestovanie za dobrodružstvom s tým, že jeho motor je nastavený presne na 35 kW teda na maximum čo môže jazdiť majiteľ vodičáku A2. Je to zábavný dvojvalec so športovým prejavom, nebojí sa otáčok a rád sa nechá vytočiť. Aj vďaka tomu je jazda na CB500X naozaj svižná. Bez akýchkoľvek problémov udržuje diaľničnú 130-tku a jazdí aj oveľa viac. Maximálka sa približuje k 200-vke. V nejakých tých strmších kopcoch je to citeľnejšie, ale ak jazdec podradí a dopraje motorku otáčky tak stále jazdí svižnejšie ako okolité autá. Nemal som problém ani pri jazde vo dvojici a motor hodnotí ako skvelý, točivý, ktorý má potenciál začínajúceho jazdca veľa naučiť.
Navyše sa motor jazdcovi odmení skvelou spotrebou. Tá moja bola vždy pod 5 litrov aj keď som jazdil pomerne rýchlo ale pri turistickej jazde sa dá dostať na hodnotu 3,5 l/100 km. K tomu 17,7 litrová nádrž a je jasné že X-ko má dojazd takmer 400 km na jedno natankovanie.
Turista ocení pohodlie ktoré mu zabezpečuje kapotáž a vysoké predné plexi. Takto v sérii mi prišlo 100% funkčné na moju výšku 182cm by som ani nič iné neriešil. Parádne do ruky sadnú nové riaditka a celkový posed. Ako som spomínal spravil som v jeden deň cez 700 km a to aj s pomerne ťažkým ruksakom na chrbte a vystupoval som z motorky úplne v pohode. Nový podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti a pritom nie je nijako uhúpaný a určite tomu pomáha aj predná 19-tka.
Prístrojovka je nová – má to inverzné zobrazenie – teda biele na čiernom, ktoré vidíme na posledných Hondách. Viditeľnosť je dobrá a prístrojovka má fakt kopu funkcií, dva tripy a každý z nich si pamätá vlastnú spotrebu, čas jazdy, spotrebované palivo atď. Veľmi funkčné a užitočné.
Brzdy sú overené, vyskúšané a samozrejme so systémom ABS. Napriek tomu, že je to jednokotúč bol na nich spoľah. Keď mi v noci vyskočili do cesty dve srnky tak som plne overil ich schopnosti a zo 100 km/h brzdil na nulu s absolútnou istotou a pritom som objavil aj funkciu blikania smeroviek pri núdzovom brzdení, ktorú má napríklad Africa Twin.
Offroad:
Samozrejme že som neodolal a vyrazil som s CB500X aj do terénu. Tu chválim všetky tie zmeny čo dostala od vyššieho podvozka, 19-ky vpredu až po riaditka. Nie je to vyslovene enduro, ale suchý terén zvládal ukážkovo aj v pomerne svižnom tempe (pozri video).
Vzhľadom na zameranie stroja (viac na cestu - crossover) hodnotím jazdu v teréne ako zábavnú, ľahkú a príjemnú. Trakčná kontrola tu nie je a tak ma neobmedzovala, motorka ma fajný motor a na pocit je ľahká a dobre sa ovláda. V stupačkách sa jazdiť dá ale na moju výšku by to chcelo trochu riaditka pridvihnúť.
Čo v teréne trochu chýba je ochrana spodku motora i keď svetlá výška je pomerne slušná´- 180 mm. Tiež padacie rámy by pomohli ochrániť pred škodami v prípade pádu. No a tiež stupačky jazdca sú z cesťáka teda s gumou na povrchu, čo znamená že v blate sa budú šmýkať.
Na zlepšenie offroad schopností by CB potrebovala vyššie zdvihy, zubaté stupačky, enduro kolesá 18 a 21, nejaké minimalistické odolné kapotáže, vysoký blatník a mohlo by z toho vzniknú zaujímavé endurko – do ostrého terénu a aj na cestovanie. Je škoda že Honda takúto „Baby-Africu“ zatiaľ nepostavila.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad - Awia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F - datadive
- KTM 390 Adventure 2020 - najmenší dobrodruh z rodiny - Awia
- Ako lietali KTM 790 Adventure & Adventure R 2019 po Chorvátskych cetách a necestách - Awia
- Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty - zeON
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora