Anketa:
Venované Patrikovi...
ZdieľaťPridané: 03.09.2005 Autor: vento
Čitatelia: 17415 [Novinky - In Memoriam]
Ani neviem ako mam začať tento príspevok, lebo to čo som videl na vlastné oči neprajem nikomu z Vás.
Všetko sa odohralo 28.8.2005 v čase 16:55 na ceste medzi dedinami Modra a Vinosady. Vracal som sa z mojim kamarátom a učiteľom (učil ma jazdiť na moto) v jednej osobe z Modry. Mali sme naplánované ísť na BABU kde sme vlastne trávili všetok voľný čas. Cestou sme sa obiehali, veď to poznáte... Tesne pred Vinosadmi ma Paťo obehol a začal obiehať starú, hnilú škodu 120 ktorej vodič si ale Paťa nevšimol a začal odbáčať cez plnú čiaru, bez smerovky k svojmu domu. V tom som videl niečo na čo do smrti nezabudnem. Silný bočný naraz do vodičových dverí, Paťa odhodil do jarku pri ceste kde ho zastavila až príjazdová cesta k domu. Rýchlo som zosadol z moto a snažil sa mu dať prvú pomoc. Nenahmatal som ale pulz a záchranári ktorý tam boli v chvíľke, mi už len povedali že Paťo je......
Začali sa venovať chlapíkovy v tom aute, ktorý bol tiež vo vážnom stave a neskôr som sa dozvedel, že pri prevoze do nemocnice na následky zranenia zomrel. Mam to stále pred očami a neprajem to nikomu. Posielam Vám nejaké fotky Paťa a verím že ty ktorý ste chodievali jazdiť na babu ho určite spoznáte HONDA CBR 900RR RED BULL.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!