Anketa:
Honda CBR 125 R
ZdieľaťPridané: 11.09.2005 Autor: Explorer
Čitatelia: 24077 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak som sa rozhodol napísať nejaký ten článok o stroji niekým uznávaným a niekým zase nie. Áno reč je o Honde CBR 125 R.
Takže asi po roku a pol každodenného slintania nad klávesnicou a šetrenia každej koruny som sa konečne dočkal.
![]() |
Hneď ako som na ňu sadol vedel som že je to tá pravá a budeme si rozumieť.
![]() |
Predtým ako som ju išiel kupovať mi takmer každý hovoril že je to malé a slabé ale nedal som si povedať, proste som ju musel mať. Nehovorím síce že na tom lietam 160 km/h ale tých 120 čo to ide mi zatiaľ úplne stačí. Ďalší problém o ktorom sa veľa diskutovalo je šírka kolies. Je pravda že by tam širšie gumy lepšie vyzerali ale čo už asi by už potom bola dokonalá. Čo sa týka spotreby tá sa nevyšplhá na viac ako 3,5 litra. Jedna z vecí bola aj spoľahlivosť, o to mi išlo asi najviac, nechcel som aby sa mi to pokazilo niekde v noci v lese. S touto stránkou motorky som tiež nadmieru spokojný, keďže som na nej za mesiac nabehal viac ako 5000 km bez poruchy.
![]() |
Takže na záver môjho skromného článku by som mohol povedať, že s mojou moto som úplne spokojný a mohol by som ju každému odporučiť.
Pridané: 11.09.2005 Autor: Explorer Zdieľať
Súvisiace články:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!