Anketa:
Môj stroj Honda XR 125 L
ZdieľaťPridané: 27.10.2005 Autor: Goofy
Čitatelia: 23227 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tak sa trochu pochválim...
Motorku som dostal ako narodeninový darček od tatka. Pretože bol december, bolo jasné, že jazdiť ešte nebudem môcť, ale mne to nedalo a na Štedrý deň som ju vytiahol na pár prvých kilometrov.
Mojou prvou motorkou bola stará ruská delta, ktorá mala 50 ccm. Preto som nechcel písať článok hneď, lebo by bol skreslený mojim nadšením. Ale teraz, s odstupom času vám môžem povedať klady aj zápory motocykla.
Začnem históriou, kúpil som ju jazdenú, mala 900 km a r. v. 2004. Prvý majiteľ mal tiež 16 rokov a jeho tatko bol nejaké veľké zviera. Chlapcovi za rok prestala stačiť a tatko mu kúpil KTM-ku a motorečka putovala mne.
![]() |
poľné zátišie |
Zimu som nejako vydržal a potom hopsa na moto. Cez zimu som si o stroji zisťoval určité info a môžem len potvrdiť čo sa o nej hovorí. Motorečka je endurko, teda cesta/terén, ale lepšie sa cíti na ceste ako v teréne ak mám zrovnávať so sestrou od Yamahy. Motorka točí 100 km/h a keď fúkne vietor tak aj 110 km/h.
XR-ka má 11 koní pri 8500 ot/min. Spotrebu som si meral sám a vyšlo mi niečo okolo 2,43 l na 100 km.
![]() |
po takýchto cestách sa túlam |
Na ostrú jazdu v teréne má mäkké pruženie. Ale mladému začiatočníkovi bude v pohode stačiť. Odjazdil som si s ňou už asi 2000 km a zatiaľ som sa nestretol s tým, že by ma niekde nechala, alebo že by som s ňou niekde nedokázal prejsť.
Nezastaví ju ani štrk, piesok, poorané pole, tráva a ani som sa ešte nestretol s kopcom, ktorý by nevyšla.
S XR-kou sa skákať dá, ale vtedy idú tlmiče úplne nadoraz.
![]() |
v lese |
Tak to bola moja Honda XR 125 L v skratke.
Pridané: 27.10.2005 Autor: Goofy Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda MTX 125 - Moja prvá moto - MareceqMTX
- Honda CBR 125 R - Explorer
- Aprilia Pegaso 125, r. v. 1995 - radoooooo
- Hyosung 125 - Lucija
- Moja Yamaha YBR 125 - egres
- O majstrovských tituloch v endure rozhodnuté - sita
- So Zuzankou na cestách – alebo ako som šiel kočku do Álp pozrieť - 94mato

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!