Anketa:
Predstavujeme: Emil Krchňavý nový jazdec Roadracing-u
ZdieľaťPridané: 05.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4754 [Šport - Cestné Motocykle]
Roadracing je šport, ktorý nie je veľmi medzi širokou verejnosťou známý, ale z roka na rok si získava viac jazdcov aj fanúšikov aj u nás. My vám dnes predstavíme ďalšieho Slováka, ktorý vyrazil na prírodné okruhy a to rovno na litri - Emil Krchňavý.
S Emilom som sa stretol pred sezónou 2019 a položil som mu niekoľko otázok:
Tomáš Hajduch - Awia: Emil ako si sa dostal k takému šialenému nápadu ako jazdiť Roadracing - asi najnebezpečnejší šport na cestných motorkách?
emilkrchnavy87: Paradoxne - jazdil som po cestách tak ako väčšina bikerov až sa pritrafila prvá nehoda. To ma dostalo na FUN CUP a jazdenie na okruhoch. Koncom roku 2017 som chcel skúsiť aj niečo nové a kamarát (Retro) ma postrčil k tomu aby som skúsil roadracing - pretekanie na prírodných okruhoch. Tak som skúsil Dymokury 2017.
Tomáš Hajduch - Awia: Tak aké to bolo?
emilkrchnavy87: Bolo to super, len zistil som že je hodne čo robiť. Myslel som že na ceste som rýchly, ale tu sa ukázalo že sú aj rýchlejší :-) Ale nakoniec z toho bolo 14-te miesto, čo na prvý krát nebolo vôbec zlé.
Tomáš Hajduch - Awia: Takto si teda zistil, že roadracing je asi to čo Ťa bude baviť a rozhodol si sa pustiť naplno do sezóny 2018?
emilkrchnavy87: Presne tak, Jak ťa to raz chytí, to z krvi nejde von.
Tomáš Hajduch - Awia: Čo všetko si vyžaduje taká príprava na sezónu alebo teda na preteky
emilkrchnavy87: Tak vhodnú motorku Kawasaki ZX-10R som zakúpil ešte pred Dymokurami. Tam som pochopil že bude toho treba oveľa viac: Centrálu, stan, prívesný vozík, kopu náradia, náhradné kolesá, sady pneu, rôzne prevody na doladenie na daný okruh a milión drobností, ktoré by vás ani nenapadli. No a v neposlednej rade som pochopil, že budem potrebovať kondičku - napriek tomu že Dymokury sú pomerne jednoduchý okruh - je naozaj fyzicky náročné hlavne časté brzdenie.
Tomáš Hajduch - Awia: Máme na Slovensku nejaký seriál roadracing? Čo teda jazdíš a kde sú tie preteky?
emilkrchnavy87: Na Slovensku seriál neexistuje, ale v rámci CAMS - MS ČR sa idú preteky aj slovenské. Sú to: Jarná cena Brna (CZ), Kopčany (SK), Piešťany (SK) a Dymokury (CZ). Okrem toho som šiel ale aj ďalšie preteky: 300 zatáček Gustáva Havla (Hořice, CZ), Havířovský zlatý kahanec (Těrlicko, CZ) a v auguste som dostal divokú kartu na medzinárodný roadracing šampionát IRRC v Hořiciach (CZ).
Tomáš Hajduch - Awia: Ako sa ti teda v sezóne 2018 darilo?
emilkrchnavy87: Od začiatku sezóny sa darilo dobre, ale hlavne som sa rýchlo zlepšoval. Kým na začiatku v Brne som sa pohyboval na chvoste už v Piešťanoch a Dymokuroch to bolo šieste miesto. Záver sezóny na Slovakiaringu - Cena Slovenska - som dokonca skončil na pódiu - dva krát druhé miesto.
Tomáš Hajduch - Awia: Akú motorku jazdíš a ako sa osvedčila?
emilkrchnavy87: Jazdím Kawasaki ZX-10R nie úplne najnovšiu. Je to rok 2008 samozrejme upravená na preteky, podvozok Ohlins, elektronika Dynojet + rýchloradenie - inak motor bez úprav. Práve tá elektronika mi robila v Hořicích problémy, vynechávali valce a musel som odstúpiť. Potom v Těrlicku sa porúčala prevodovka a Kawasaki šla do servisu. Tu som musel siahnuť do garáže a oprášiť moju starú Apriliu RSV Mille.
Tomáš Hajduch - Awia: Fuuu, ako sa ti jazdilo s takouto technikou v konkurencii moderných štvorvalcov?
emilkrchnavy87: Šlo to prekvapivo dobre. Samozrejme výkon nejakých 130+- koní nestačí. Napriek tomu som v Piešťanoch došiel na šiestom mieste. S Apriliou som šiel aj medzinárodný šampionát IRRC - dokončil som 28-mi a druhý pretek 24-tý s najlepší kolom 2:26:05. Potom sa už vrátila Kawasaki zo servisu.
Tomáš Hajduch - Awia: Keď spomínaš ten čas na kolo daj nás do obrazu - aké časy sa tam jazdia?
emilkrchnavy87: Tak do roku 2005, teda v období kam moja staručká Aprilia patrí bol platný rekord Hořickej trate 2:25.3 min. To znamená že na 17 rokov starej sériovej motorke s odmontovanou ŠPZ-tkou som jazdil len 0.7 sekundy za hranicou vtedajšieho rekordu. Dnes sú tie časy samozrejme už inde, aktuálny traťový rekord je 2min 14,294 sek
Tomáš Hajduch - Awia: Tak prvú sezónu si mal fakt zaujímavú, potrápila aj technika, ale prišli aj prvé sľubné výsledky. Čo chystáš na rok 2019?
emilkrchnavy87: No v tomto roku pôjdem celý seriál CAMS + ďalšie preteky na okolí. Pokiaľ dostanem divokú kartu chcel by som ísť IRRC Těrlicko a aj Hořice. Motorka zostáva tá istá Kawasaki je teraz po servise - motor a prevodovka je po repase, nový podvozok aj rýchloradenie. Tak verím že to tohto roku vydrží a dostavia sa aj výsledky.
Tomáš Hajduch - Awia: Emil ďakujem že si si našiel čas na krátky rozhovor. Držíme ti palce v novej sezóne a verím že o tebe budeme ešte počuť. Kde sa môžu fanúšikovia dozvedieť viac?
emilkrchnavy87: Ďakujem aj ja tebe. Informácie nájdete na motoride.sk, ale aj na mojom facebooku Emil Krchňavý #87. No a vidíme sa na najbližších pretekoch - Jarná cena Brna 2019 - už budúci víkend.
Pridané: 05.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora