Anketa:
Registrácia: Tokod Maratón 2019
ZdieľaťPridané: 16.04.2019 Autor: extreem
Čitatelia: 6892 [Šport - Rally]
Prvé preteky sezóny 2019 pre XL endurá sa blížia a tak nastal čas pre registráciu. Najprv si povedzme niečo k akcii samotnej.
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Termín: 3. - 5. 5. 2019
Páni, pretek sa uskutoční tak ako tak. Je nás málo takže budeme fungovať v eko móde, nič iné neostáva. Súčasný počet jemne nad 30 kusov. Počasie sa tiež zatiaľ tvári, že nám to ide bojkotovať - dobré štuple budú viac ako nevyhnutné. Pre kategóriu 2V600 včas a podla podmienok upravíme trať ak by bolo nutné. Žiaľ tam už vyše mesiaca nepršalo takže súčasne sa trať upravuje veľmi ťažko ale od piatka má pršať :-D, ale len do nedele.
Preteky sa uskutočnia v areáli Tokod - Ebszonybanya v Maďarsku, v areáli mame aj kemp. Registrácia je spustená a potrvá do poludnia stredy 1. 5. 2019. Jazdci majú možnosť prihlásiť sa do klasických kategórií: Open, 1V600, 2V600 a 2V1000. Trieda Turist zaniká, veteráni pod prezývkou Dedo ostávajú (vek nad 45 rokov, napíšu Dedo do poznámky prihlasovacieho formulára). Cena zostáva po starom, čiže 50,-€ na účet č. IBAN – SK67 3100 0000 0032 4005 6605. Za to majú účastníci nárok na tréning, preteky, štartové číslo, 2x obed a 2x nealko v bufete a miesto v bivaku. Posledný termín na prevod peňazí je do stredy 1. 5. 2019 polnoci, aby stihli financie nabehnúť. Pri posielaní úhrady je nutné dopísať do poznámky meno platiaceho, inak nie je možné identifikovať platcu. REGISTRÁCIA JE KOMPLETNÁ UHRADENÍM ŠTARTOVNÉHO !!!
Kto má zaregistrované stále štartové číslo do celého XL seriálu, nech ho napíše do poznámky pri registrácii. Pripravte si aj 50,-€ v hotovosti ako vratnú zálohu na GPS Tracker. Bude povinnou výbavou na monitorovanie trasy pretekárov, po vrátení sa celá záloha vracia späť.
Časová organizácia je bez zmien, zostáva formát sobotného zápolenia. Prebierky sú naplánované na celý deň v piatok 3.5.2019 (prísť možno už vo štvrtok). Po prebierke je povinné trénovať po vyznačenej trati a podľa stanovených pravidiel a rozpisov. Rally prebehne v sobotu 4. 5. 2019 dopoludnia, po nich sa uskutoční vyhodnotenie a motorkárska veselica. Rozchod v nedeľu je možné okoreniť dopoludňajším pojazdením.
V sobotu o 8:00 vypukne povinná rozprava a medzi 9 a 10 hod hromadný štart po kategóriách. Trať bude výživná a pretek bude na kolá a nie na čas. Jedno kolo má cca 7,5 km a pretek bude na pevný vopred stanovený počet kôl.Roadbook netreba. Čas jazdenia jednej rozjazdy 1hod+. Odpadá odrátanie kola za tankovanie pre kategóriu OPEN, to je možné pre všetky kategórie iba v určenom priestore. Sprísnené dodržiavanie pravidiel z rozpravy má za cieľ odstrániť raz a navždy skracovanie okruhu, nešportové správanie sa na trati, zhovadilý prejazd priestorom časomiery a podobne. Vinníci budú bez milosti vylúčení z rally bez náhrady štartovného. Vyhlásenie výsledkov po kategóriách a odmena pre víťazov by mali byť cca 2 hodiny po ukončení pretekov.
Otázkou zostáva počasie, ktoré vždy prekvapilo dažďom, aby nakoniec trať mala ideálny povrch. K tomuto faktu treba prispôsobiť obutie motoriek. To odkontrolujeme na prebierkach, rovnako ako výstroj a ochranu jazdcov. Ostatné po starom, stačí nabrať odvahu, zaplatiť a prísť.
Registrácia:
V zozname registrovaných sa nezobrazíte okamžite po odoslaní registrácie, ale až po schválení, neodosielajte registráciu duplicitne!
Rohlík
Mapa:
Pridané: 16.04.2019 Autor: extreem Zdieľať
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- RALLY KOPANICE 2018 - Registrácia - nasud
- ZRUŠENÉ - Piliscsev Maratón 2018 - registrácia - extreem
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - Novinky a termíny pretekov - Awia
- Pozvánka: Jesenná Motoride XL Enduro Rally 2014 - Awia
- Piliscsev Maraton 2014 – registrácia - haro007
- Tento víkend: Motoride XL Enduro Rally 2019, Tuhrina, Slanské vrchy - Awia
- Predstavujeme: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - Šampionát XL enduro pretekov - Awia
- Slovenský Rally Cup 2019 - Novinky a termíny pretekov - Awia
- SAND BAJA 2013 - REGISTRÁCIA - haro007
- Motoride XL Enduro Rally 2019, Tuhrina - výsledky a prvé foto - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Tokod Maratón 2019 - Výsledky a prvé foto
- Registrácia: Hungarian Baja 2018
- Croatia Rally 2018 v cieli očami našich pretekárov
- ZRUŠENÉ - Piliscsev Maratón 2018 - registrácia

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!