Anketa:
Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov 2/2
ZdieľaťPridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16586 [Testy a predstavenia - Test]
Zhodnotenie:
Honda CB500X je hotová nenáročná motorka a navyše za dobré peniaze. Je to plne vybavený stroj, so slušným podvozkom a brzdami, zábavným motorom, LED svetlami a pekným dizajnom. Je to motorka s ktorou majiteľ môže spokojne na výjazd aj s oveľa väčšími strojmi. A tak ako je môže s ňou vyraziť za dobrodružstvom, kľudne aj na Balakán a bez problémov si prejde miestne šotolinové trasy. Zvládne aj jazdu vo dvojici. No a toto všetko dokáže aj pri priaznivej spotrebe, ktorú ocení nejeden turista. Osobne by som si ju vedel predstaviť v garáži, ako motorku na všetko na dochádzanie do práce aj na výlety...
Plusy, mínusy
zábavný motor, ľahké ovládanie spojky, super spotreba, ochrana pred vetrom, vysoké plexi, držiak GPS, komplet LED osvetlenie, cena | chýba ochrana spodku motora, gumené stupačky jazdca |
Konkurencia:
Konkurenciu pre CB500X začnem dvojicou Benelliek Benelli TRK 502 Traveler a TRK 502 X. V podstate sú to rovnaké motorky len X-ko ma vypletané kolesá a vpredu 19-tku a vyššiu cenu. K Honde majú porovnateľný výkon, väčšiu nádrž, plne nastaviteľný podvozok no sú ťažšie. Cenovo je Traveler na 17-palcových kolesách lacnejší o 400 EUR a 502X zas o stovku drahší.
Japonská konkurencia je už zo sveta väčších motoriek, ktoré sú ale dostupné aj v 35kW verzii. Cena je tam už ale okolo 8000 eur.
Kawasaki Versys 650 je cestnejšie zameraný na 17-stkach a má pne nastaviteľný podvozok. Suzuki ponúka obľúbený Suzuki V-Strom 650 rokmi overený s parádnym vidlicovým dvojvalcom. Yamaha zas malého Tracer 700 ľahký, kompaktný a podobne ako Versys na 17-stkach kolesách.
Z podobnej kategórie je aj konkurent z vlastnej stajne Honda NC 750 X zaujme väčším motorom, nízkou spotrebou ale aj možnosťou voľby automatickej prevodovky DCT.
Video
Video: Honda CB500X 2019 – adventúra nielen pre vodičáky A2
Video: Honda CB500X 2019 - silná, agilná, úsporná
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB500X 2019:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3.6 l/100km |
Objem nádrže | 17.7 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 368 km |
Cena motorky | 6390,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Komfort sada (hlavný stojan, kryty rukovätí, deflektory kapotáže, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka) | 620 EUR |
Hmlové svetlá | 330 EUR |
Kufor topcase (35 l) + nosič | 470 EUR |
Kryty rukovätí | 125 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 315 EUR |
Tmavé plexi | 54 EUR |
Tankvak | 91 EUR |
Padacie rámy | 240 EUR |
12 V zásuvka | 26 EUR |
Hlavný stojan | 144 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 60 EUR |
Stupačka | 67 EUR |
Spätné zrkadlo | 72 EUR |
Smerovka | 57 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Benelli | Benelli | Kawasaki |
Model: | CB500X | TRK 502 Traveler | TRK 502 X | Versys 650 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 499.6 ccm | 499.6 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 46 Nm / 6000 ot. | 46 Nm / 6000 ot. | 64 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11.5:1 | 11.5:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 69.0 x 66.8 mm | 69.0 x 66.8 mm | 83 x 60 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | |||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 150 mm | 150 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C | 120/70 R17 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | 260 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R17M/C | 160/60 R17 | 160/60 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 210 kg | 210 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 800 mm | 840 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1525 mm | 1525 mm | 1415 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2170 mm | 2170 mm | 2165 mm |
Šírka: | 825 mm | 890 mm | 890 mm | 840 mm |
Výška: | 1410 mm | 1235 mm | 1235 mm | 1400 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 170 mm | ||
Objem nádrže: | 17.7 l | 20 l | 20 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 308 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | nastaviteľná USD vidlica a tlmič | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič | nastaviteľný podvozok, USD vidla | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka, Cena 05/2019: 6390 EUR | Cena 05/2019 5 999 EUR | Cena 05/2019 6 499 EUR | Cena 7/2018: 7 995 eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Honda |
Model: | CB500X | V-Strom 650 | Tracer 700 | NC 750 X |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 81.0 x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 137 mm | 153.5 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 159 mm | 130 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 282 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C | 110/80-R19 | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | 245 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R17M/C | 150/70-R17 | 180/55-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 213 kg | 196 kg | 219 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1560 mm | 1450 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2275 mm | 2138 mm | 2210 mm |
Šírka: | 825 mm | 835 mm | 806 mm | 840 mm |
Výška: | 1410 mm | 1405 mm | 1270 mm | 1285 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 140 mm | 165 mm | |
Objem nádrže: | 17.7 l | 20 l | 17 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | 185 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 4 l/100km | 4.3 l/100km | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 375 km | cca 296 km | cca 302 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | 12V zásuvka | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka, Cena 05/2019: 6390 EUR | Cena 7/2018: 7 990 eur | Akciová cena 7/2018: 7 790 eur | Cena 07/2018: 7 390 eur verzia s DCT: 8 190 eur |
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora