Anketa:
M SR v šprinte motocyklov 2019 - Cestné Motocykle - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu
ZdieľaťCestné Motocykle - M SR v šprinte motocyklov 2019
Kedy: | 31.08.2019 09:00 - 19:00 |
---|---|
Kde: | Komoča ![]() |
Kto: | Redakcia vás pozýva |
Kontakt: | smf.sk |
Záverečné podujatie tohtoročného bohatého, 9-dielneho seriálu Majstrovstiev SR v šprinte motocyklov sa uskutoční počas poslednej augustovej soboty (31.8.2019) na ltisku v Komoči pod organizátorskou taktovkou MK Fénix klubu Nitra.
MK Fénix pripravil už 14. ročník stretnutia motocyklových priaznivcov MEGARACE Komoča. Pre všetkých návštevníkov je pripravený lákavý program. MOTO TV SHOW, počas ktorej zažijete skvelú atmosféru, ku ktorej prispejú chalani so svojím kaskadérskym vystúpením, rôznymi súťažami a hudobným ozvučením. Prví dvaja šprintérskeho šampionátu sa na štart v sobotu 31.8.2019 postavia o 10:00 hod. Na programe sú aj poobedné šprinty od 14:00 hod. Viac info k podujatiu nájdete vo zvláštnych ustanoveniach k podujatiu, ktoré sú zverejnené na tomto odkaze: www.smf.sk/zvlastne-ustanovenia/
Diskusia:
Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!