Anketa:
Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
ZdieľaťPridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 552 [Šport - MotoGP]
Po účasti mladého talentu Romana Masára na svetovom finále FIM MiniGP ste sa nás opýtali čo je to za šampionát a na akej technike sa jazdí. Tak tu máme odpoveď.
Účasť Romana Masára:
14.11.2025 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 592 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovák Roman Masár štartoval na svetovom finále FIM MiniGP World Series vo Valencii
Len desaťročný slovenský pretekár Roman Masár sa tento rok prebojoval na finálové podujatie FIM MiniGP World Series. Náš pretekár, o ktorého výkonnostný rast sa stará bývalý úspešný jazdec svetového šampionátu Moto3 Jakub Kornfeil, bol na mieste najmladším účastníkom z desiatok jazdcov, ktorí sa do Valencie prebojovali sitom národných a medzinárodných sérií na celom svete.
FIM MiniGP World Series je celosvetový motocyklový seriál vytvorený Medzinárodnou motocyklovou federáciou (FIM) a Dorna Sports ako oficiálny vstupný stupeň do programu Road to MotoGP. Je určený pre mladých jazdcov, ktorí chcú začať svoju cestu v profesionálnych pretekoch na okruhu.
Pre koho je seriál určený?
Seriál je navrhnutý pre deti a tínedžerov, najčastejšie vo veku 10 až 14 rokov. Zjednotený technický aj športový formát zabezpečuje, že jazdci z rôznych krajín majú rovnaké podmienky pre rast a rozvoj talentu.
Na akých motocykloch sa jazdí?
FIM MiniGP používa jednotné špecifikácie motocyklov, aby rozhodovali najmä jazdecké schopnosti.
- MiniGP 160 – motocykle s motorom 160 cm³ pre najmladších pretekárov.
- MiniGP 190 – výkonnejšie 190 cm³ modely pre starších jazdcov.
- Oficiálnym technickým partnerom je značka Ohvale.
Cieľ seriálu
Hlavným cieľom je pripraviť mladých pretekárov na prestup do vyšších súťaží ako European Talent Cup, Red Bull MotoGP Rookies Cup či Moto3. Víťazi národných sérií postupujú do svetového finále, kde bojujú o miestenky v elitných juniorských šampionátoch.
Technické parametre motocyklov FIM MiniGP World Series
Ohvale GP-0 160
- Motor: jednovalcový 4-taktný, vzduchom chladený
- Objem: 155,5 cm³
- Výkon: približne 15 k
- Krútiaci moment: okolo 12,5 Nm
- Prevodovka: 4-stupňová
- Rám: oceľový trellis
- Podvozok: USD vidlica Ø 33 mm, zadný monoshock
- Brzdy: kotúčové, viacpiestikový strmeň vpredu
- Pneumatiky: Pirelli Diablo (10")
- Hmotnosť: približne 66 kg
- Výška sedla: ~ 680 mm
Ohvale GP-2 190 Daytona
- Motor: jednovalcový 4-taktný, vzduchom chladený
- Objem: ~ 187 cm³
- Kompresný pomer: ~ 12,1:1
- Výkon: vyšší než pri 160-ke (v rámci triedy MiniGP 190)
- Prevodovka: 4-stupňová
- Rám: trellis + hliníková kyvka
- Podvozok: USD vidlica, nastaviteľný monoshock
- Brzdy: predný kotúč s radiálnym strmeňom
- Pneumatiky: Pirelli Diablo (12")
- Hmotnosť: približne 73 kg
- Výška sedla: ~ 725 mm
- Objem nádrže: ~ 3,5 l
Prečo práve tieto motocykle
- Zapečatené motory zabezpečujú rovnaký výkon pre všetkých jazdcov
- Jednotné pneumatiky garantujú rovnaké podmienky na trati
- Nízka hmotnosť a malé rozmery sú ideálne pre mladých jazdcov
- Nízke prevádzkové náklady podporujú dostupnosť seriálu
Info: FIM MiniGP
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- EICMA 2025: Benda trojica cruiserov a prelomový hybridný P51 Concept kombinuje boxer motor s elektromotorm
- EICMA 2025: Benelli predstavil úplne nové TNT 550, modernizoané TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale
- ... zobraz všetky články od tohto autora











