Anketa:
Adresár Moto firiem
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
Zobrazujem firmy 101 až 120 z cekového počtu: 108.
Suzuki-motoparts, Bratislava | |
![]() E-mail: suzuki.motoparts@gmail.com Predaj originálnych aj neoriginálnych náhradných dielov na motocykle suzuki, ako aj celú škálu spotrebného materiálu, akým sú oleje, filtre, sviečky, reťazové kity, brzdové obloženia a pod. Zatiaľ funguje len na facebooku - takže nezabudnite ... | |
TamaMoto, prenájom motoriek, Svätý Jur | |
![]() E-mail: info@tamamoto.sk Prenájom motoriek značky honda s automatickou prevodovkou. Nové motorky na prenájom krátkodobý aj dlhodobý. | |
Triumph Slovensko, Bratislava | |
![]() E-mail: info@triumph-motorcycles.sk Oficiálny importér motocyklov Triumph pre Slovenskú republiku a predajca v Bratislave. | |
www.SpecialneECV.sk, Čataj | |
![]() E-mail: info@SpecialneECV.sk Máš vlastnú Špeciálnu ŠPZku? Nenašiel si doteraz pre ňu žiadne ďalšie využitie? ...tak ako to, že tu ešte nie si??? Pošli nám e-mail s fotkami a zaraď sa ZADARMO do zoznamu vlastníkov špeciálnych špztiek / špeciálnych ečv...! Vyrobíme ... | |
XENONY- Predaj, montaz, servis, Bratslava | |
![]() E-mail: xenony@xenony.sk XENONY - Predaj, montaz, servis! Xenonove svetla pre vsetky auta, kamiony, motorky. Nahradne vybojky | |
Xtreme4, Pezinok - Grinava | |
Web stránka: http://www.xtreme4.sk E-mail: xtreme4@xtreme4.sk Predaj a servis skútrov motocyklov a štvorkoliek zn. Yuki, KYMCO, LINHAI, Massai, DINLI, e-ton, Yamaha. | |
Yamaha Bratislava (TERSUS S.R.O.), Bratislava | |
![]() E-mail: predaj@yamahaba.sk PREDAJ A SERVIS MOTOCYKLOV Yamaha | |
YHP dieňa, Bratislava | |
![]() E-mail: hd.hobbydielna@gmail.com Zmyslom našej viacúčelovej dielne je poskytnúť širokej verejnosti možnosť mať dielňu bez nákladov na dielňu. Ten, kto má dielňu si ju musí postaviť, vybaviť a starať sa o ňu. A príde tam len, keď niečo potrebuje. Najskôr býva v ... |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!