Anketa:
Adresár Moto firiem
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce
Zobrazujem firmy 41 až 60 z cekového počtu: 592.
AUTO-LAK Kubištík Rudolf, Horná Streda | |
Web stránka: E-mail: rudolf.kubistik@zoznam.sk Naša firma sa zaoberá kompletnými lakýrnickými prácami vrátane prípravy cez nástreky farieb, lakov a katalyckého chrómu až po finálne teplovzdušné sušenie a strojové leštenie. Chromovanie plastov, všetkých kovov a iných materiálov ... | |
AUTO-MOTO DENI Martin Cauner, Kostolište | |
![]() E-mail: automotodeni@azet.sk PREDAJ SKUTROV 50Až125 PEUGOT BIAGINNI 4KOLKA MOTOR HONDA NAHRADNE DIELY | |
AUTO-MOTO-DIELY, Ružomberok | |
![]() E-mail: obchod@motero.sk Zaoberame sa predajom kožených búnd,olejov Valvoline,Repsol,Castrol a rôznych náhradných dielov na motocykle(brzdy,spojky,rozv.reťaze,sviečky,filtre... | |
Auto-moto-diely, Rimavská Sobota | |
![]() E-mail: obchod@auto-moto-diely.sk Veľkoobchod a maloobchod s náhradnými dielami do motocyklov. Dodávame reťazové sady, rozvodové reťaze, ložiskové sady, tesnenia motorov, spojky a jej časti, brzdové kotúče a doštičky, sviečky, filtre, plexi, padacie rámy, opravné sady ... | |
Auto-moto-diely Belín, Belín | |
![]() E-mail: obchod@auto-moto-diely.sk najväčší eshop na slovensku. Všetko nájdete na jednom mieste. "Rýchla jazda a lacné diely". Veľkoobchod a maloobchod. | |
Auto-Moto-Šport, Trenčín | |
![]() E-mail: ams@autobiznis.sk Predaj skútrov 50-150ccm, prilieb, kufríkov, náhradných dielov. Predaj náhradných dielov na autá ako aj pneumatík a hliníkových diskov. | |
Autodiely B+K, Žilina, Žilina | |
![]() E-mail: info@autodielybk.sk Náhradné diely na automobily, autosúčiastky, auto diely a doplnky - predaj a distribúcia. | |
autodoplnky DAN, rimavská sobota | |
Web stránka: http://autodoplnky1.sk E-mail: porubiak1@azet.sk DAN je malo i veľkoobchod pre potreby pre motoristov i motocyklistov.Pre motocykle ponúkame polepy,filtre,nálepky,led osvetlenia,sedačky,kompresory,poťahy,tuning | |
AUTOKING, Nitrianske Pravno | |
![]() E-mail: info@autoking.sk Starajte sa o Vaše vozidlo kráľovsky s Autokingom! V našom e-shope nájdete rôzne autodoplnky, príslušenstvo, náradie a niečo pre vybavenie Vašej dielne. Taktiež ponúkame autochémiu, lakýrnické potreby a prevádzkové kvapaliny a oleje. ... | |
Automajzel Ján Homola, nitr. pravno, vyšehradne | |
Web stránka: http://automajzel.com E-mail: automajzel@zoznam.sk predaj a dovoz motocyklov, a stvorkoliek -nahradne diely a servis - pneuservis ma motocykle (+montaž a dem. ) -dovoz na objednavku | |
autonova1 s.r.o., Veľký Biel, Senec | |
![]() E-mail: autonovavelkybiel@gmail.com -AUTO-MOTO BAZÁR: výkup, predaj, sprostredkovanie -PREDAJŇA: automotodoplnky, diely, motooblečenie a príslušenstvo /Louis/, štvorkolky -bazár motooblečenia a príslušenstva, M: 0915738915 -POISŤOVŇA: komplexné poistenie, M:0908147146 | |
Autoškola BORIS, Martin | |
![]() E-mail: info@autoskolaboris.sk Kurzy na získanie VO na osobný automobil a na motocykle do 25 kW a nad 25 kW. Jazdy a skúšky sa robia na motocykloch Honda Hornet CB600F a Jawa 350/640. | |
autoškola Daniel Bôžek, Trstená | |
![]() E-mail: info@asdb.sk Výcvik vodičov skupín A,B,C,T, samozrejmosťou sú kondičné jazdy a doškoľovacie kurzy. | |
Autoškola EASY s.r.o., Košice | |
![]() E-mail: autoskolaeasy@gmail.com Autoškola EASY Košice, Moldava, Sobrance, Sečovce vznikla v roku 2013, spojením s Autoškolou BARTÓK, s.r.o. a preškoľovacím strediskom IGMARKO, s.r.o.. Začali sme s výcvikom uchádzačov o vodičské oprávnenie „AM, B, B1“. Ako absolvent ... | |
Autoškola Mi-Ko active, Bratislava | |
![]() E-mail: info@autoskola-petrzalka.sk Sme autoškola pôsobiaca v bratislavskej Petržalke. Organizujeme a vykonávame výcvik vodičov na získanie vodičského oprávnenia typov A1, A a B. Inými slovami pripravíme Vás po praktickej aj teoretickej stránke na to, aby ste získali vodičák ... | |
Autoškola PRIMA, Prešov | |
![]() E-mail: prima@autoskolaprima.sk Výcvik žiadateľov o vodičské oprávnenie a doškoľovacie kurzy na skupiny A1,A2,A a B, osobitné výviky skupin A2,A | |
Autoškola PROFIT, Bratislava | |
![]() E-mail: auta@szm.sk Výuka všetkých skupín motoriek a vozidiel. | |
Autoškola Sasarak, Prešov | |
![]() E-mail: sasarak@kryha.sk Výcvik vodičov na skupiny A1, A, B | |
Autoškola-Valušek,Bosák s.r.o., Bratislava | |
Web stránka: http://www.autoskola-ba.sk E-mail: info@autoskola-ba.sk Vod. oprávnenie skupín AM,A1,A do 25kW, A nad 25kW, B,C. Kondičné jazdy, aj na A, PPVP. | |
Autotechna Baránek, s.r.o., Zvolen | |
![]() E-mail: zv_predajna@autotechna.sk Predajňa je určená všetkým motorkárom, jazdiacim na cestných, cross alebo enduro motocykloch. V ponuke sú produkty od firiem UFO Plast (MX sady plastov, jednotlivé plasty, MX oblečenie a chrániče), BLACKBIRD (MX polepy motocyklov a poťahy ... |
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Nasledujúce
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!