ISSN 1336-6491 | Online: 3288 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31206
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18321)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12885)

Video-Foto Galéria

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

EICMA 2016: Ducati prináša najsilnejší sériový model 1299 Superleggera (220 koní!), malú Multistradu, malého Monstra, dva nové Scramblery a Monster 1200 S

| 1 2 3 | Nasledujúce

Zobrazujem obrázky 65 až 96 z cekového počtu: 89.

07.11.2016 - Ducati.press

MTS1200S Vol Gr MY17

07.11.2016 - Ducati.press

Ducati MULTISTRADA 950 2017

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017, tlačová konferencia

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Scrambler

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Scrambler

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Scrambler

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Scrambler

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - vývoj predaja Scramblerov

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Multistrada 950

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Multistrada 950

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Multistrada 950

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Multistrada 950

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Multistrada 950

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Monster 1200 S

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Monster 1200 S

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - vývoj bezpečnosti u Ducati

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Monster 797

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Monster 797

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - Monster 797

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - 1299 Superleggera

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - 1299 Superleggera

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - 1299 Superleggera

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - 1299 Superleggera

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017 - 1299 Superleggera

07.11.2016 - DucatiPress

Ducati 2017

 

| 1 2 3 | Nasledujúce

Ostatné Galérie
Motozem

A-day-2025-side

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »