ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Šlapacie záchody, minarety a pyramídy - v Bosne!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šlapacie záchody, minarety a pyramídy - v Bosne!

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

08.07.2014 - klidek

Vstup do areálu pamätníka

08.07.2014 - klidek

Vnútorná časť areálu so sochami

08.07.2014 - klidek

Na čom pôjdeme ďalej?

08.07.2014 - klidek

Po čom pôjdeme ďalej?

08.07.2014 - klidek

65°sklon... som sa zadýchal už z toho pohľadu hore

08.07.2014 - klidek

Informačné tabule o pyramíde

08.07.2014 - klidek

Kurňa, kto ten betón namiešal? (a hlavne vynosil?)

08.07.2014 - klidek

Baščaršia

08.07.2014 - klidek

Baščaršia

08.07.2014 - klidek

Po ceste putuje aj voda, hlboká asi 30 cm, rovnakým smerom, ako my.

08.07.2014 - klidek

Prvý výhľad na Boku Kotorsku, je teplejšie a hlavne neprší!

08.07.2014 - klidek

A prvý pohľad na moje ruky. Zmenili farbu, aj štruktúru povrchu

08.07.2014 - klidek

Už len kúsok!

08.07.2014 - klidek

Tie mraky skúšali moju psychickú odolnosť 3 dni

08.07.2014 - klidek

Kotor

08.07.2014 - klidek

Super pláž pred Budvou

08.07.2014 - klidek

Bol som to v tom diskonte omrknúť, ale reklama je zavádzajúca, mali tam iba samé nápoje

08.07.2014 - klidek

Výhľad na Dubrovník, ako z katalógu

08.07.2014 - klidek

A žiadne mraky!!!

08.07.2014 - klidek

Tučepi

08.07.2014 - klidek

Makarska

08.07.2014 - klidek

Bazény vo Varaždínskych Topliciach

08.07.2014 - klidek

Rozkoš pod masírujúcim prúdom vody

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »