ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Švajčiarske Alpy 2003, aj tam niekedy prší

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Švajčiarske Alpy 2003, aj tam niekedy prší

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 15.

12.10.2004 - zeze

(2431m), v polovici klesania do Andermattu (v doline) sa úfame, že modrá obloha zostane

12.10.2004 - zeze

Splugenpass (2113m), švajčiarska strana. Počasie nám dáva nádej

12.10.2004 - zeze

- San Gottardo, dakedy sme mávali aj toto v obľube. Tu naša nálepka vydržala 4 roky

12.10.2004 - zeze

Fluelapass (2383m), sedlo. Pekné miesto

12.10.2004 - zeze

San Gottardo (2091m), stúpame už po novej ceste, akejsi horskej diaľnici. V pozadí dolina Bedretto, ktoru sa stúpa na Nufenen

12.10.2004 - zeze

Klausenpass, pohľad z traverzu cez provizórne zábradlie. Tie bodky sú domy, vodopádisko je z dažďa. Slušný zráz, čo poviete

12.10.2004 - zeze

Julierpass (2284m), tiahle klesanie na Silvaplana začína

12.10.2004 - zeze

Stúpanie dolinou Bedretto na Nufenenpass (2478m), onedlho začnú serpentíny (vpravo vzadu v skalnom prahu). Nepochybujeme, že bude krásne, a tešíme sa

12.10.2004 - zeze

Nufenenpass (2478m) - v sedle a pri klesaní márne čakáme na rozostúpenie sa hmiel

12.10.2004 - zeze

Gletsch (1757m), križovatka medzi Furkapass a Grimselpass. Staručká zubačka vezie odvážnych turistov z úpätia Furky, v pozadí serpentíny Furkapassu so známym hotelom

12.10.2004 - zeze

Zo Sustenpassu (2224m) odchádzame pokorení. Ešteže nie sme sami...

12.10.2004 - zeze

Aspoň dáki motorkári sa v takomto čase vybrali na Grimselpass (2165m)

12.10.2004 - zeze

Pohľad na Andermatt (1447m) zo serpentín Oberalppass-u (2044m). Vzadu sa doľava odbočuje na San Gottardo, doprava na Furkapass...a odtiaľ nás už doháňa búrka

12.10.2004 - zeze

Klausenpass (1948m), záverečný traverz

12.10.2004 - zeze

Linthal (662m), za poslednou serpentínou Klausenpass-u, po 1280(!) výškových metroch. Záblesk večerného slnka nám dodáva nádej, ale nakoniec to bol posledný pass sezóny...

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »