ISSN 1336-6491 | Online: 1233 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Video-Foto Galéria - Pionier dragster

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pionier dragster

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

24.05.2024 - gilbert

Pionier 550 ako náradie pre šprint

24.05.2024 - gilbert

odstrojený Pionier 550 v šprinte

24.05.2024 - gilbert

ten istý stroj na podujatí v inom roku

24.05.2024 - gilbert

skladačka Pionier ( rám Mustang, sedadlo 20, nádrž 555) ako náradie pre šprint

24.05.2024 - gilbert

šprintové Mustangy

24.05.2024 - gilbert

Mustang v akcii

24.05.2024 - gilbert

Mustang s nádržou Simson ako náradie pre šprint

24.05.2024 - gilbert

v príprave na štart

24.05.2024 - gilbert

Pionier 550 dragster I

24.05.2024 - gilbert

Pionier 550 dragster II

24.05.2024 - gilbert

šprintový Pionier s polovičnou originálnou nádržou

24.05.2024 - gilbert

šprintový Pionier s minimalistickou nádržou

24.05.2024 - gilbert

dvojmotorový pionierkový dragster

24.05.2024 - gilbert

predĺžený Pionier Drak na šprint 1998

24.05.2024 - gilbert

rám kopírujúci plochodrážne stroje I

24.05.2024 - gilbert

koncepcia rámu kopírujúca plochodrážne stroje

24.05.2024 - gilbert

znovu rám kopírujúci plochodrážne stroje

24.05.2024 - gilbert

dobový Pionier dragster koncepcia Metla

24.05.2024 - gilbert

iný projekt dragstera na báze metly

24.05.2024 - gilbert

metlový dragster s dvojitým rámom a plastovou fľašou ako nádržou

24.05.2024 - gilbert

iný projekt s podrámovou nádržkou

24.05.2024 - gilbert

metla (alebo Portviš) v akcii

24.05.2024 - gilbert

projekt s malým aerodynamickým štítom

24.05.2024 - gilbert

ten istý stroj pri iných pretekoch

24.05.2024 - gilbert

chvíľka v depe

24.05.2024 - gilbert

pohľad z ľava

24.05.2024 - gilbert

detail na zadné koleso

24.05.2024 - gilbert

na trati

24.05.2024 - gilbert

dvojitý rám

24.05.2024 - gilbert

Pionier dragster v akcii

24.05.2024 - gilbert

plnekapotovaný Pioner dragster

24.05.2024 - gilbert

veľký dragster s nadržou Pionier 550-555

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »