ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 5.000 km okolo Ománu - tretia časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

5.000 km okolo Ománu - tretia časť

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 103.

29.01.2015 - matus

Jóbova hrobka. Jób je biblická postava zo starého zákona.

29.01.2015 - matus

Jóbova hrobka, Omán - Tu je pochovaný...asi bol dosť veľký. Smoly mal v živote dosť, chudáčisko. Bol bohatý a mal veľa detí, ale prišiel aj o majetok, aj o všetky deti. Ale neprestal veriť a boh ho odmenil dlhovekosťou - žil vyše 140 rokov.

29.01.2015 - matus

Odtlačok jeho nohy...len som si nie istý, či  v tých časoch už bol betón - podľa Wikipédie sa betón začal používať v 1.storočí n.l.

29.01.2015 - matus

Sušené ťavie mäso. Tvrdé ako podošva.

29.01.2015 - matus

Upečené ťavie mäso bolo lepšie, ale stále žiadna sláva - tuhé a mastné.

29.01.2015 - matus

Marneef, park známy gejzírmi.

29.01.2015 - matus

Ak by bolo vlnobitie, ostriekala by nás voda tryskajúca spod skaly - Gejzíry Marneef, Omán

29.01.2015 - matus

Jedna z najlepších večerí. Sme v starej časti Salalahu, pri trhu.

29.01.2015 - matus

Šalát, placky, humus, mäso...a na hoteli bolo aj pivko.

29.01.2015 - matus

Tradičná ufúľaná vedľajšia ulička nemôže chýbať.

29.01.2015 - matus

Bežné potraviny.

29.01.2015 - matus

Ománske rialy a bajzy.

29.01.2015 - matus

Toto nám hlava nebrala počas celého zájazdu - z akého dôvodu majú sedadlá obalené?

29.01.2015 - matus

Navoskované auto - tiež úplne typické pre Omán.

29.01.2015 - matus

Oddychový deň je za nami a my vyrážame na ďalší z vrcholov dovolenky - obrovské duny Rub Al Khali.

29.01.2015 - matus

Plantáže v Shisar

29.01.2015 - matus

Za Shisarom - posledná možnosť natankovať a nakúpiť pred prázdnotou Rub Al Khali.

29.01.2015 - matus

Nepríjemná cesta medzi Shisarom a dunami.

29.01.2015 - matus

Hľadáme Rišov problém na motorke.

29.01.2015 - matus

...a hľadáme aj v noci.

29.01.2015 - matus

Motorku sme komplet odstrojili.

29.01.2015 - matus

Náš kemp počas dvoch nocí. Nechtiac sme si vybrali najchladnejšie miesto na okolí, ako povedal Rišovi náhodný okoloidúci. Ráno tam bola naozaj kosa. Odhadujem okolo 5°.

29.01.2015 - matus

Pieskové duny boli blízko a v diaľke boli čoraz väčšie.

29.01.2015 - matus

Ešte jeden pohľad na náš kemp a duny za ním.

29.01.2015 - matus

Ja s Peťom sme práve niekde pri Salalahu a chalani sa snažia zabaviť pri čakaní.

29.01.2015 - matus

Tieto malé duny sú zrejme pohyblivé. Tie obrovské, kde snáď budeme zajtra, stoja už roky bez pohnutia. Nerozumiem, prečo to tak je.

29.01.2015 - matus

A nerozumiem ani týmto dvom značkám.

29.01.2015 - matus

... :-) ...

29.01.2015 - matus

My s Peťom sme zatial boli v obrovskej štvrti s autoservismi v Salalahu.

29.01.2015 - matus

Nechcete si dať niečo opraviť?

29.01.2015 - matus

Sme v Honde. Druhý zľava je mechanik, čo nám našiel batériu a vpravo stoja naši kamoši z Baluchistanu.

29.01.2015 - matus

Rišova mašina nám niekedy dáva pekne zabrať. Ale už má najazdených 100.000km a tak musíme prižmúriť oko.

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »