ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

A zas Balkán, alebo motoBalkán po druhé

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 128.

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska1

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska102

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska2

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska3

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska4

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaKotorska5.jpg

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaPrčanj

24.07.2007 - PalinoTDM

BokaPrčanj1

24.07.2007 - PalinoTDM

Budva

24.07.2007 - PalinoTDM

Cajnice

24.07.2007 - PalinoTDM

Cajnice1

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat1

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat2

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat3

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat4

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat5

24.07.2007 - PalinoTDM

Cavtat6

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero1

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero2

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero3

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero4

24.07.2007 - PalinoTDM

CrnoJezero5

24.07.2007 - PalinoTDM

DeltaNeratvy1

24.07.2007 - PalinoTDM

DeltaNeretvy2

24.07.2007 - PalinoTDM

DeltaNeretvy3

24.07.2007 - PalinoTDM

Dole k Tare

24.07.2007 - PalinoTDM

DoleTara

24.07.2007 - PalinoTDM

DoleTara1

24.07.2007 - PalinoTDM

Dubrovnik

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »