ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Aká bola sezóna 2002 nielen pod Pezinskou Babou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Aká bola sezóna 2002 nielen pod Pezinskou Babou

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

27.03.2023 - gilbert

prehľadná mapka

27.03.2023 - gilbert

pod cestou je starý cykloareál

27.03.2023 - gilbert

počas oficiálnych pretekov je cesta uzavretá

27.03.2023 - gilbert

začiatok trate, keď je cesta uzavretá

27.03.2023 - gilbert

koniec a cieľ trate internet

27.03.2023 - gilbert

takmer celá trasa je pokrytá súvislou bielou stredovou čiarou internet

27.03.2023 - gilbert

za normálnych okolností sa tam jazdí veľmi striedmo internet

27.03.2023 - gilbert

kedysi hlavná trasa kamiónov I internet

27.03.2023 - gilbert

kedysi hlavná trasa kamiónov II internet

27.03.2023 - gilbert

tragické nehody sú dôsledkom bezohľadnej jazdy internet

27.03.2023 - gilbert

jazdci mali obyčajne párty na vrchole internet

27.03.2023 - gilbert

hromadná havária I internet

27.03.2023 - gilbert

hromadná havária II internet

27.03.2023 - gilbert

hromadná havária III internet

27.03.2023 - gilbert

hromadná havária IV internet

27.03.2023 - gilbert

zväčša to končí darcovstvom ešte upotrebiteľných orgánov internet

27.03.2023 - gilbert

dôsledok ignorácie plnej čiary I internet

27.03.2023 - gilbert

dôsledok ignorácie plnej čiary II internet

27.03.2023 - gilbert

škoda ľudských životov I internet

27.03.2023 - gilbert

škoda ľudských životov II internet

27.03.2023 - gilbert

parkovanie počas uzavretia cesty I

27.03.2023 - gilbert

parkovanie počas uzavretia cesty II

27.03.2023 - gilbert

preteky automobilov do vrchu internet

27.03.2023 - gilbert

preteky veteránov do vrchu I

27.03.2023 - gilbert

preteky veteránov do vrchu II

27.03.2023 - gilbert

preteky veteranov do vrchu III

27.03.2023 - gilbert

veterány v paddoku I

27.03.2023 - gilbert

veterány v paddoku II

27.03.2023 - gilbert

zoraďovanie motocyklistov pri veteránskej akcii

27.03.2023 - gilbert

na pretekoch supermoto I

27.03.2023 - gilbert

na pretekoch supermoto II

27.03.2023 - gilbert

na pretekoch supermoto III

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »