ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako išiel poldecák s decákom na vandrovku alebo Elefantentreffen 2009

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 60.

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - GOOOO WEEEEEST :-)

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 V rakúsku  trošku zima

08.02.2009 - Awia

VIDEO Pozri si video
Elefantentreffen 2009 - Majlanko na pumpe v Zwettl<br />
<b>Video Elefantentreffen 2009</b>:
<ul>
* Dĺžka: 21:28
* Kamera: Tomáš Hajduch a Peter Fischer
* Strih: Tomáš Hajduch
</ul>

08.02.2009 - Awia

VIDEO Pozri si video
Elefantentreffen 2009 a sme tam neskoro ale presdsa!<br />
<b>Video Záznam besedy, Piatok 20. 3. 2009 16:30 - Elefantetreffen 2009</b>

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Dobré lyže nemôžu byť zlé...

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Mierne hrdzavý GoldWing

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Mierne hrdzavý GoldWing

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - stvorený na diaľnicu...

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - stvorený na diaľnicu...

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - originálny blatník

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - pohodlný posed

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - plexi s priezorov prilieb

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Ak to nieje pokazené aj tak sa to pokús opraviť

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Existuje život po smrti? Skús to!

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - Slávna trojka :-) V strede zľava: Hergi, Majlanko, Awia

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009 - zásobovanie pivom

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009 - Španieli

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Awia

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009 - Slon

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009 - reťaze na VFR? no problem

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009 - Awia

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

08.02.2009 - Herghott

Elefantentreffen 2009

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »