ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ako išli 2-valce na Vandrovku

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako išli 2-valce na Vandrovku

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

02.04.2013 - mzetz150

Pohlad na Grossglockner z Bikerspointu

02.04.2013 - mzetz150

Zastavka cestou na K-F-J-Höhe

02.04.2013 - mzetz150

Kostolik pod GG

02.04.2013 - mzetz150

Fotenie na Hochalpinestrasse

02.04.2013 - mzetz150

Stity nedaleko od Cortiny

02.04.2013 - mzetz150

Gardena Pass

02.04.2013 - mzetz150

Drsny skutrista

02.04.2013 - mzetz150

Po zdolani jedneho z mnohych passov

02.04.2013 - mzetz150

Doverne znama znacka

02.04.2013 - mzetz150

Miso na passo Gardena

02.04.2013 - mzetz150

Passo Pennes a ER6n

02.04.2013 - mzetz150

Pohlad z hora (Jaufenpass)

02.04.2013 - mzetz150

San Martino in Passiria v noci

02.04.2013 - mzetz150

Alpska idylka

02.04.2013 - mzetz150

Momentka Katem a ER6n

02.04.2013 - mzetz150

Lago di Resia Reschensee

02.04.2013 - mzetz150

Trofej zo Stelvia

02.04.2013 - mzetz150

Pohlad zo Stelvia

02.04.2013 - mzetz150

Klesame zo Stelvia

02.04.2013 - mzetz150

Cestou do Livignia (bezcolna zona)

02.04.2013 - mzetz150

Passo Gavia - pamatnik

02.04.2013 - mzetz150

Passo Gavia

02.04.2013 - mzetz150

Klesanie z Gavia

02.04.2013 - mzetz150

Kozenka

02.04.2013 - mzetz150

A opat Falzarego

02.04.2013 - mzetz150

Ozdoba na Sella Ronda

02.04.2013 - mzetz150

Passo Fedaia

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »