ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpentour 2010

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpentour 2010

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 65.

30.03.2011 - mark

01 - Smer Mariazell, konec-Ü+Üne sa cesta zac-Ü+Üi-Ü-üna kru-Ü-ütit-Ü+Ü

30.03.2011 - mark

02 - Alpska-Ü-ü scene-Ü-üria

30.03.2011 - mark

03 - Stu-Ü-üpame na Grossglockner Hochalpenstrasse

30.03.2011 - mark

04 - Afrika nechce i-Ü-üst-Ü+Ü, ide sa rozoberat-Ü+Ü

30.03.2011 - mark

05 - Nepla-Ü-ünovana-Ü-ü prestavba na chopper

30.03.2011 - mark

06 - Niekde v dialŔůke Grossglockner

30.03.2011 - mark

07 - Oprava motorky v 2000 m n.m.

30.03.2011 - mark

08 - Uprs-Ü+Üana-Ü-ü a zahmlena-Ü-ü vyhliadka Franza Jozefa

30.03.2011 - mark

09 - Nema-Ü-üme ten spra-Ü-üvny kl-Ü+Üu-Ü-üc-Ü+Ü...

30.03.2011 - mark

10 - Pred Misurinou

30.03.2011 - mark

11 - Lago di Misurina

30.03.2011 - mark

12 - Passo Falzarego

30.03.2011 - mark

13 - Passo Falzarego - pohlŔůad do doliny smerom na Cortinu

30.03.2011 - mark

14 - Passo Falzarego

30.03.2011 - mark

15 - Chalani v klesani-Ü-ü z Falzarega

30.03.2011 - mark

16 - Passo Pordoi

30.03.2011 - mark

17 - PohlŔůad z passo Sella do doliny

30.03.2011 - mark

18 - Druha-Ü-ü strana z passo Sella

30.03.2011 - mark

19 - Podvec-Ü+Üerne-Ü-ü passo Gardena

30.03.2011 - mark

20 - Podvečerné passo Gardena

30.03.2011 - mark

21 - Passo Pennes

30.03.2011 - mark

22 - Passo di Pennes

30.03.2011 - mark

23 - Stu-Ü-üpanie v kolo-Ü-üne na Jaufenpass

30.03.2011 - mark

24 - Danova pama-Ü-ętna-Ü-ü fotka, o pa-Ü-ür metrov uz-Ü+Ü vystupoval za jazdy

30.03.2011 - mark

Alpentour 2010

30.03.2011 - mark

26 - Vy-Ü-üjazd na Timmelsjoch

30.03.2011 - mark

Alpentour 2010

30.03.2011 - mark

27 - Timmelsjoch

30.03.2011 - mark

28 - Timmelsjoch

30.03.2011 - mark

29 - Ide sa na Stelvio

30.03.2011 - mark

30 - Zac-Ü+Üiatok stu-Ü-üpania na Stelvio

30.03.2011 - mark

31 - Stelvio - taky-Ü-üchto bolo 48

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »