Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

08.09.2005 - todra

Pohlad z vrcholu Grimselpassu smerom cca vychod.  No nevyzera to jazero ako plne sadry ?

08.09.2005 - todra

Pohlad z parkoviska na okolie Silvretta stausee. Najvyssi okolity vrch Piz Buin, je zial viac vlavo...

08.09.2005 - todra

Tot hranicna budka na vrchole Timmelsjochu.

08.09.2005 - todra

Nuz co k tomuto, gycovka s malou priehradkou ponize Franz jozefs hohe, grossglockner.

08.09.2005 - todra

Passo Falzarego, rozcestie z ktoreho sa da dostat na dalsie 2 passy. V pozadi "budka" na nalepky

08.09.2005 - todra

Dolomiti v plnej krase a typicke kopce, ake inde v alpach nie su. Pohlad od Passo Sella smerom k Passo Pordoi

08.09.2005 - todra

Pohlad z vrcholu Passo Pordoi na okolité vrchy

08.09.2005 - todra

Velmi sa mi pacil tento zvyk, lepit na vrcholove tabulky svoje nalepky. Krajsie ako vyskrabat "bol som tu"

08.09.2005 - todra

Parkovisko na vrchole Berninapassu a ubytovna. Dost rozlahly pass.

08.09.2005 - todra

Lovec tabuliek ulovil dalsiu - vecerny Sustenpass

08.09.2005 - todra

hmm, co mi na vacsine fotiek chyba....? a kua, motorky ! tak takto to vyzeralo na Passo Giovo, poslednom na mojej ceste

07.09.2005 - todra

priehradny mur Silvretta Stausee a vrch Piz Buin v pozadi

07.09.2005 - todra

Pohľad z Passo Pordoi západným smerom, keby nebolo za kopcom, bolo by vpravo Passo Sella

07.09.2005 - todra

Aranzmaaa "fauštróm a berninapass"

07.09.2005 - todra

Vykrúcačky dobre ukryteho Malojapassu. O co lepsie ukryte, o to divokejsie

07.09.2005 - todra

Passo Spluga - sado maso passo - po tejto stene sa zdola stverala extremne zakrutena cesta a same vracaky na galeriach a v tuneloch bez osvetlenia. ziadna sranda.

07.09.2005 - todra

Tesne pred vrcholom Sustenpassu - vrch Sustenhorn, vysku neviem...

07.09.2005 - todra

Tak na tychto par harlejoch po chvilke odjechala taka skupina mladsich zeniciek...

07.09.2005 - todra

Pohlad na zapadne klesanie Furka passu do doliny, z ktorej sa pokracuje na Grimselpass. Uplne vlavo je 9km dlhy ladovec Rhone-gletscher, kusok doprava hotel Belvedere, a uplne vpravo hore je najvyssi bod Furkapassu

07.09.2005 - todra

Vrchol Furkapassu ako keby tam bol "len tak, nahodne". To krajsie je az za nim, smerom na Grimselpass

07.09.2005 - todra

Grossglockner, záver severnej rampy. Niekto pisal v takej internetovej blbosticke ze prasa ma 30 minutovy orgazmus. Tak z takychto cesticiek to zvladne aj priemerny motorkar :-)))

07.09.2005 - todra

Najvyssi bod prejazdu cez Grossglockner hochalpenstrase - Edelweisspitze. Skoda ze nebolo slnko, to by bola gycovka...

07.09.2005 - todra

Pohlad z Franz jozefs hohe na ladovec a okolite hory. Ako sa volaju, zial neviem...

07.09.2005 - todra

Pohlad z Passo pordoi na jeho vychodnu rampu. Prekrasne ciste zakruty s krasnymi vyhladmi

07.09.2005 - todra

Timmelsjoch, pohlad z talianskej strany smerom k sedlu. Západny smer. 20.45 hod

07.09.2005 - todra

Vecerny panorama z prechodu Timmelsjoch na jeho taliansku stranu.

07.09.2005 - todra

Pohľad na zápandé klesanie Furka passu do doliny z ktorej sa pokračuje na Grimselpass. Úplne vlavo je 9km dlhý ľadovec Rhone-gletscher, kusok doprava hotel Belvedere, a uplne vpravo hore je najvyšší bod Furkapassu

07.09.2005 - todra

Pohlad z najvyssieho miesta Passo Croce domini na ozajstny "passo" s chatou za stromami.

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »